Recept på fysisk aktivitet!

Mer
12 år 4 månader sedan #444711 av Aspergergirl
Jag önskar att jag också kunde gå 2 timmars promenader varje dag, men det går inte pga ryggen. 30-45 minuter går bra men sen får jag bara mer och mer ont i ryggen och då kan jag inte ens tvinga mig att fortsätta gå. Det gör för ont helt enkelt. Men minst en halvtimme per dag går jag iaf och det är ju bättre än inget.
Mer
12 år 4 månader sedan #445259 av Richard
Min psykiater skrev ut detta åt mig. Då jag hade gått upp mycket i vikt av mediciner. Men det var i första hand konditionen som jag skulle förbättra. Har för mig att han skrev att jag skulle röra mig 30 min per dag.

Men sen jag sålde min bil har jag gått ner 9 kg, då jag promenerar och cyklar mycket mer.
Mer
12 år 4 månader sedan #445260 av Geta
Svar från Geta i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Recept på fysisk aktivitet trodde jag var att man fick bidrag för att gå till simhall eller gym.
Det kan vara svårt att motionera med gång och cykling nu på vintern, då det är snö och halkigt.
Ska ge mig ut med mina broddar nu. Igår försökte jag gå både med broddar och stavar.
Mer
12 år 4 månader sedan #445267 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Synd att inte hyresvärdar och bostadsrättsföreningar satsar på motionsrum med bl.a motionscyklar. Det skulle behövas när det regnar eller är halkigt och kallt ute, men jag tror att det är något som kommer i framtiden.
Mer
12 år 4 månader sedan #445325 av Richard

Geta skrev: Recept på fysisk aktivitet trodde jag var att man fick bidrag för att gå till simhall eller gym.
Det kan vara svårt att motionera med gång och cykling nu på vintern, då det är snö och halkigt.
Ska ge mig ut med mina broddar nu. Igår försökte jag gå både med broddar och stavar.

Jo, jag har för mig att min läkare sa nått om att man kunde få rabatt på t.ex Friskis & Svettis, med receptet.
Mer
12 år 4 månader sedan #445326 av Geta
Svar från Geta i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Det är så jobbigt att gå med broddar. Man måste trippa på tå. Idag gick jag utan broddar.