Fasta?

Mer
12 år 3 månader sedan #457227 av Zoidar
Fasta? skapades av Zoidar
Fasta? Kommentarer!

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 3 månader sedan #457230 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fasta?
I mitten av 70-talet fastade jag, för det var så modernt. På kuppen blev jag psykotisk. :sjuk
Mer
12 år 3 månader sedan #457248 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Fasta?
Ojdå :(
Jag har också fastat. Men de flesta gångerna har det bara varit från mat och inte mer än ett par dagar. Då tycker jag att man brukar känna sig lätt som en fjäder efter några dagar.

En gång testade jag att fasta Ramadan för att se om jag skulle klara det. Det var nog inte så smart av mig. Det är ju en hel månad. Fast man får ju äta och dricka på kvällarna.

Fast man kan ju fasta från andra saker också : tv, datora och sånt. Det har jag gjort många gånger när jag känt att de blivit för mycket.

Sex skulle jag numera aldrig fasta frivilligt från.


Sen kan man ju få fasta muskler om man tränar också.
Mer
12 år 3 månader sedan #457264 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Fasta?
Min pappa fastade (tror jag det var) för många år sedan. Sedan blev det kräftskiva och han åt som bara den. Det slutade med ambulansfärd.
Mer
12 år 3 månader sedan #457267 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Fasta?
Jag har fastat med drycker av olika slag under 5 - 10 dagar flera gånger. Det har gått bra. Totalfasta utan mat och vatten har jag gjort några gånger under ett dygn, då var det kombinerat med bön. Det är jobbigt, speciellt om det är varmt.

Vanlig fasta under en vecka med frukt och grönsaksdrycker rensar ut gifter från kroppen, men man mår inte direkt bra under tiden. Andra dagen får man huvudvärk och är väldigt hungrig. Sen går det lättare.

Fast jag tror att råkost kan göra lika stor nytta som fasta och dessutom skona måendet. Ät vegetariskt ett tag om du vill rensa kroppen från för mycket skräpmat.
Mer
12 år 3 månader sedan #457291 av Bild
Svar från Bild i ämnet Fasta?
Jag fastade genom att inte kolla på TV:n, der gick bra första gången men andra gången blev jag psykotisk. Jag läste bibeln istället för att fasta.

Jag drack pulverdiet och det gick bra fast jag förlorade inget i vikt.

Kram på er alla