Sallad

Mer
11 år 11 månader sedan #488206 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sallad
Jag blev änna sugen på en grekisk sallad här, funderar på om jag skall köpa ingredienserna till en i morgon...
Isa, oliver är gôrgott, speciellt de lite dyrare, men jag gillar inte kärnorna i oliverna. Jag har inte hittat någon specialitet, ifråga om gourmé oliver som är kärnfria och då vill jag ha de dyra gröna. Jag har dock oliver hemma som standard och soltorkade tomater också!

Jättegott! Men jag vill nog inte ha de starka inlagda vitlökarna, men i oliver går de bra.

:tänk Jag får nog göra som så, att jag gör en sallad efter eget huvud. Det Fantasio förespråkade lät inte så dumt. Detta ifråga om den grillade kycklingen. Den brukar ligga i kyldisken i butiken trots att de inte har grill i den butiken.

Är jag vaken vid halvåtta tiden tar jag mig ned till en ICA butik i Olskroken och handlar och hänger på låset kl 08.00 när de öppnar idag på morgonen för att jag vill inte sitta här sysslolös i morgon bitti och sukta efter något att äta. Detta för att vid den tiden på morgonen har jag i regel varit vaken större delen av natten och är hungrig...
Och varför inte köpa frysta vitlöksbaguetter, värma i mikron och stoppa den full av godsaker, att äta med god aptit?

Och ja, i den butiken har de grill och eftersom det är en stor butik, är den minst sagt välsorterad...

Har förövrigt en bra slant på ICA-kontot, som jag kan utnyttja, utan att gå in på krediten...
Jag blir smått lyrisk här och vill åka på studs och handla, men får invänta morgonen först... :hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #488982 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Sallad
Gjorde sallad idag. Räkor, pasta, gurka, tomat, majs, ärtor majs paprika, olivolja och kryddor

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 11 månader sedan #489155 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sallad
zoidar,

Låter väldigt gott och det var en påkostad och komplex sallad som du gjorde.
Mer
11 år 11 månader sedan #489165 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Sallad
Tänkte köpa plocksallad idag men det blev 4 st vitlöksbagetter istället och en sexpack 3,5 % öl. När jag skulle ta ut en bagette ur ugnen så började det ryka alldeles förfärligt så att brandvarnaren gick igång. Jag hade bara lagt bagetten på gallret så att vitlökssmöret droppat ner på ugnsgolvet. Och innan jag fick ner brandvarnaren höll jag få panik för det tjöt av bara den. Men den fungerar bra i allafall. :D
Mer
11 år 8 månader sedan #509980 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Sallad
Om man tycker om pastasallad, kan man inte koka ett paket skruvar eller något och frysa in i portioner?
För mikrotinande och ner i blandade grönsaker.

Spaghetti har jag väl fryst in förr, jag har för mig det?!

Eller? :?: :?:

/notwoodstock

P.S. Börjar fundera på refrängen nu, jag skrev av mig lite mycket under natten som gick. D.S