Disciplin

Mer
11 år 8 månader sedan #511304 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Disciplin
Jag tror inte man ska hoppa över måltider. Bättre är att göra dem mindre och mindre kcal-rika.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #511366 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Disciplin
Godis o sådant får man äta i moderation. alltså inte ta för mycket o inte äta varje dag. händer detta 1 gång i veckan så kan man ta en näve popcorn o 1-2 kakor o säga att man ej vill ha mer. Jag själv dricker 1-2 burkar coca cola i veckan o fanken inte har jag gått upp i vikt.

Så länge man ej överdriver o äter för mkt av det så är det lugnt. en näve samt 1 kaka lär ej göra skillnad. Det krävs att äta typ 200 gram choklad varje dag för att gå upp. Men äter man bara en viss mängd såsom 1-2 rutor vilket borde vara 20 gram per dag så lär det ej göra skillnad.

Dessutom om man stoppar kall kyckling som det heter så är det högre chans att man får sockersuget igen. Så ät lite grann men inte mycket o helst inte varje dag. Det ska vara 1-2 gånger i veckan max.

Huvudsaken är att man går 1-2 timmar promenad per dag o tränar 2-3 gånger i veckan med lätt gymnastik i en timme så går man ner.
Mer
11 år 8 månader sedan #511372 av Moderator1
Svar från Moderator1 i ämnet Disciplin

Traxerity skrev: ... stoppar kall kyckling ...

=slutar tvärt med något
Mer
11 år 8 månader sedan #511401 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Disciplin
Ett annat ord för det är cold turkey... sv.wikipedia.org/wiki/Cold_turkey

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 8 månader sedan #511402 av björk
Svar från björk i ämnet Disciplin
yah
Mer
11 år 8 månader sedan #511407 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Disciplin

Traxerity skrev: Godis o sådant får man äta i moderation. alltså inte ta för mycket o inte äta varje dag. händer detta 1 gång i veckan så kan man ta en näve popcorn o 1-2 kakor o säga att man ej vill ha mer. Jag själv dricker 1-2 burkar coca cola i veckan o fanken inte har jag gått upp i vikt.

Så länge man ej överdriver o äter för mkt av det så är det lugnt. en näve samt 1 kaka lär ej göra skillnad. Det krävs att äta typ 200 gram choklad varje dag för att gå upp. Men äter man bara en viss mängd såsom 1-2 rutor vilket borde vara 20 gram per dag så lär det ej göra skillnad.

Dessutom om man stoppar kall kyckling som det heter så är det högre chans att man får sockersuget igen. Så ät lite grann men inte mycket o helst inte varje dag. Det ska vara 1-2 gånger i veckan max.

Huvudsaken är att man går 1-2 timmar promenad per dag o tränar 2-3 gånger i veckan med lätt gymnastik i en timme så går man ner.


Noterat.

Hur mycket har du gått ner Trax? Och vad tar du för medicin?

Anchored in Christ ✟