Disciplin

Mer
11 år 8 månader sedan #511149 av Geta
Svar från Geta i ämnet Disciplin
Att ta mer än en kaka av varje sort när man blir bjuden är väl inte artigt? :tänk
Mer
11 år 8 månader sedan #511152 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Disciplin
Hej Geta och god morgon! Jag tror att om det är hembakade kakor, blir nog värdinnan glad om du äter lite av varje.Tror hon uppskattar det mer, än om man bara ser på när andra äter. Smakar man bara på en kaka, då blir det fel, för då tänker värdinnan vad var det för fel på kakan var den inte god? Nä, om det hade varit min morsa, hade hon varit gôr glad om någon tyckte så mycket om hennes kakor! Dock hade hon kommit efteråt med lite gliringar, men bara på ett snällt sätt! Kanske frågat nästa gång, är du hungrig, kan jag gå ut i köket och göra en smörgås.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 8 månader sedan #511226 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Disciplin

Geta skrev: Att ta mer än en kaka av varje sort när man blir bjuden är väl inte artigt? :tänk


:tummenupp

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #511227 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Disciplin

Nissegossen skrev: De e la inga kalorier i popcorn, om du inte använder smör till...


Hm, jag vet inte, jag trodde det var mycket. Micropop var det.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #511229 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Disciplin

Nissegossen skrev: zoidar,

Ja, mitt tips är, ät allt av vad du bjuds på och ha inte dåligt samvete för det! Jag tycker att du är för sträng mot dig själv. Du verkar ha en extrem diet! Ät lite av varje istället för mycket av en sorts mat. Allsidighet är nog det bästa ändå.


Jag försöker köra rätt strikt nu i början tills jag blivit av med de första 5kg, sen släpper jag lite mer på det.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #511297 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Disciplin
Då rekommenderar jag att hoppa över alla kakor också.

Att hoppa över ett mål då och då är nog också en metod som fungerar.

Jag kollade just på vågen, jag har i alla fall inte gått upp i vikt. 8O 8O

/notwoodstock