Nu jävlar ska jag ner i vikt!

Mer
11 år 3 månader sedan #549412 av Fragile80
Lunch: 12.00 ett kokt ägg

Middag: 15.00 en "naturdietpåse" chake

Kvällsmat: 18.00 ett kokt ägg

Thats it!

I nödfall, om jag får lågt blodsocker under natten eller innan jag lägger mig får jag äta några skivor hårt bröd. men max 3..

(När jag får pengar ska jag få äta 2 frukter per dag också, nu har jag ingen frukt hemma..men får nog i morron. Men inte bananer för de är för söta så ett par timmar efter jag äter banan får jag alltid jättelågt blodsocker)

/Fragile
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
11 år 3 månader sedan #549429 av yoki
Svar från yoki i ämnet Nu jävlar ska jag ner i vikt!
Vad bra!!!
Jag kämpar också på även om det är mer onyttigt. Har någon slags två rostade till lunch och två rostade till middag-diet ibland byter jag ut ett mål till en gröttallrik. Inget man kan rekomendera.
Jag önskar både dig , mig och alla andra som vill gå ner i vikt ett stort LYCKA TILL. :tummenupp
Yoki
Mer
11 år 3 månader sedan #549432 av zoegas
Ut och rör på er istället. Gå med i Weight watchers eller börja med LCHF. Svältdieter fungerar inte. För när man börjar äta normalt igen så kommer alla kilon tillbaka och mer därtill. Sen går det inte att leva på ett kokt ägg heller. Man blir trött, får ångest och är konstant hungrig. Sen kommer helgen och så tänker man "Mjo, en påse chips kan jag väll unna mig" och då har hela svältveckan inte bara varit menlös. Utan kroppen jublar över onyttigheterna och ser till att ta vara på vartenda chips..

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
11 år 3 månader sedan #549435 av yoki
Svar från yoki i ämnet Nu jävlar ska jag ner i vikt!
För mig fungerar den gamla tallriksmodellen bäst men just nu är det bara det här som går, rörigt i skallen klarar inte av att planera en vettig kosthållning för tillfället.
Jag rör på mig hela tiden, + gåband ( i vardagsrummet) som används dagligen, + promenader, + vattengympa.
LCHF har jag aldrig förstått mig på, är vegetarian som tyvärr älskar ostmackor.
Yoki
Mer
11 år 3 månader sedan #549439 av koi
Svar från koi i ämnet Nu jävlar ska jag ner i vikt!
Jag har gått ner 10 kg sen i augusti. Det stannade av under julhelgen pga all god mat, men nu ska jag på det igen. Har 20 kg till som ska bort. Jag har minskat ner matportionerna till hälften så stora, men jag äter samma mat som tidigare. Har iofs mer grönsaker och frukt på menyn än tidigare. Typ tallriksmodellen. Har lagt av med bröd förutom till frukost. Och jag promenerar 45 minuter varje dag. Tror inte på dieter och bantningskurer. Bättre att äta riktig mat och inte få blodsockerfall och hetsäta sig mätt på onyttigheter.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 3 månader sedan #549464 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Nu jävlar ska jag ner i vikt!
Lycka till Fragile!!! Man kan "svälta sig" en period för att helt enkelt få i gång förbränningen lättare och sen när man gått ner kan man börja äta medvetet nyttigare. Man kan inte alltid leva på svältkost, men man måste va medveten om vad man stoppar i sig sen!!