Nu jävlar ska jag ner i vikt!

Mer
11 år 3 månader sedan #551388 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nu jävlar ska jag ner i vikt!
Det jag menar är att om man går ner 30 kg under kort tid så triggar det psykos för att det är en väldigt radikal omställning.
Kan bara tala för mig själv då jag gick ner 16 kg på ett halvår och fick då en psykos. Naturligtvis blir man inte psykotisk för att man är normalsmal men det är snabba omställningar som utgör risk för psykos.
Mer
11 år 3 månader sedan #551389 av Ready
Jag fick en psykos efter intensiv bantning. Jag tror att det finns någon form av samband.
Mer
11 år 3 månader sedan #551408 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nu jävlar ska jag ner i vikt!
Naturligtvis är det bra att vara normalsmal men det är riskabelt med snabba omställningar.
Mer
11 år 3 månader sedan #551415 av Fragile80
Jag har gjort det förr och det går bra. Ska inte utomlands, men vill gå ner fort ändå.
Jag har ju gjort en GBP, så jag går inte så lätt upp i vikt. Och huden hinner inte med, men det gör den inte om man går ner långsamt heller..pga att jag har så mycket övervikt.
Anledningen till att jag gick upp igen var "medicinkrångel" förra hösten. De höjde dos och satte in en annan medicin och jag blev sjukt hungrig men var för dålig för att fatta vad som hände, så på ca 2-3 månader gick jag upp 30 kg. Och det är de som ska bort nu.

Hängskinn på magen opererar de bort, landstinget betalar..pga GBP operationen.

/Fragile
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 3 månader sedan #551416 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Nu jävlar ska jag ner i vikt!
Min kontaktperson på psykiatrin säger alltid att det är bättre att man rör på sig och är tjock än att vara smal och inte röra sig alls.
Mer
11 år 3 månader sedan #551424 av jiva
Svar från jiva i ämnet Nu jävlar ska jag ner i vikt!
Jag skulle vilja bli av med 5 kg, men det är svårt när man känner sig apatisk och har svårt att komma igång med saker (det gäller allt). Ska göra mitt bästa för att försöka komma igång med joggning igen, fick ett par jättebra icebugs skor i julklapp :D - perfekt för väderleken.