Svält

Mer
11 år 1 månad sedan #563710 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Svält
Ja kroppen stannar på svält :stopp
Mer
11 år 1 månad sedan #563744 av krokus
Svar från krokus i ämnet Svält
Jag har hört att om man äter mer sällan än var femte (eller var det fjärde?) timme ställer kroppen in sig på svält. Det gäller alltså att inte äta så sällan! Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och sist middag.
Mer
11 år 1 månad sedan #563745 av Earlybird
Svar från Earlybird i ämnet Svält
Ja har verkligen försökt att gå ner i vikt i ett års tid nu, är supernoga med maten, äter mest frukt och grönt och nötter och små portioner. Inget godis eller fikabröd utom i enstaka undantagsfall. Jag promenerar minst trekvart varje dag, oftast över en timme. På ett år har jag bara lyckats gå ner fyra kilo. Jag skyller på den där skitmedicinen zyprexa som verkar ha förstört min ämnesomsättning.
Mer
11 år 1 månad sedan #563746 av krokus
Svar från krokus i ämnet Svält
Earlybird,
Kan du inte byta medicin, till exempel Abilify?
Mer
11 år 1 månad sedan #563748 av Geta
Svar från Geta i ämnet Svält
Det måste räcka att äta var fjärde timma eller något mer sällan. Vid diabetes behöver man inte äta oftare.
Mer
11 år 1 månad sedan #563749 av Ready
Svar från Ready i ämnet Svält

Earlybird skrev: Ja har verkligen försökt att gå ner i vikt i ett års tid nu, är supernoga med maten, äter mest frukt och grönt och nötter och små portioner. Inget godis eller fikabröd utom i enstaka undantagsfall. Jag promenerar minst trekvart varje dag, oftast över en timme. På ett år har jag bara lyckats gå ner fyra kilo. Jag skyller på den där skitmedicinen zyprexa som verkar ha förstört min ämnesomsättning.


Har du Zyprexa nu eller har du slutat med den?