Hur jag gick ner 15 kilo trots Clozapine

  • parpababa
  • Besökare
  • Besökare
10 år 1 månad sedan #653996 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Hur jag gick ner 15 kilo trots Clozapine
Jag har gått ner 14 kg nu sen jag började promenera för sex veckor sen. Har också börjat äta mindre. Ca 900 kcal/dag. Var påväg att nå tresiffrigt på vågen så jag fick nog och började ändra på saker. Äter invega, tror den har viss viktuppgång som biverkan men inte så farligt. 21 kg kvar nu så är jag nöjd.
Mer
10 år 1 månad sedan #653999 av Cosmos
Ja, att promenera är en utmärkt metod att gå ner i vikt. Cykla är också bra. Då får man ju lite hjälp att avlasta ben och rygg. Själv går jag ogärna eftersom min vikt hindrar mig. Jag tänkte att jag skulle strunta i bantningen nu, men det går inte. Jag måste gå ner i vikt. Är ganska lat också så det lär bli en match.

Tidigare, när jag har varit i behov av att gå ner i vikt, så har jag kört stenhårt. Knappt några kolhydrater alls. Och väldigt lite fett också. Och så promenader och cykling. Man rasar ner i vikt. För tiotalet år sedan gick jag ner 47 kilo på ett år. Sedan lyckades jag hålla mig ganska smal t o m 3-4 år sedan då pinnen började peka upp igen.

Nu vet jag inte vad jag väger, har ingen egen våg. Men sist jag vägde mig på akuten när hjärtat krånglade, höll jag på att ramla från britsen när sköterskan meddelade att jag vägde hmm, för mycket.

Så det är väl lika bra att ta på sig löparskorna och stappla igång.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 1 månad sedan #654007 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Hur jag gick ner 15 kilo trots Clozapine
Jag har gått ner 18 kg. Det var inte 20 som jag trodde... men det är ok. Det är ok även om jag inte går ner så mycket till. Det känns ganska bra nu... :)

Jag tycker idealet är sjukt och jag vill inte vara en del av det... Såg Äntligen Hemma i går och Lulu Carter... Jag tycker det är tragiskt och inte är det vackert.... Nej, jag tycker att det är passé, det var 90-talet... Man ser sundare ut med lite former! Riktiga former!! OCH linjer och rynkor... det ska synas att man levat...
Mer
10 år 1 månad sedan #654013 av Cosmos
Jag läste att för att minska risken för hjärt- kärlsjukdomar så ska vi kvinnor ha 70 cm runt midjan. Ursäkta, men vem har det?
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 1 månad sedan #654018 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Hur jag gick ner 15 kilo trots Clozapine
Jag har ingen midja av naturen. Jag kanske skulle ha 70 cm i midjemått om jag vägde 40 kg....
Mer
10 år 1 månad sedan #654059 av Admin1
Starkt jobbat parpababa och Jaana79! Det är svårt att banta ner sig. :tummenupp :tummenupp :tummenupp