Kampen mot kilona

Mer
18 år 9 timmar sedan #38357 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Kampen mot kilona
10 mg tar jag. /A
  • lotta
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 timmar sedan #38358 av lotta
Svar från lotta i ämnet Kampen mot kilona
Hej aspergergirl !!! Kan du relatera din viktuppgång på 15 kg endast till zyprexan ???? Har du alltid legat på 10mg zyprexa och har du försökt byta till något annat ????
Mer
18 år 9 timmar sedan #38359 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Kampen mot kilona
Jag tror att min viktökning till största delen beror på Zyprexan. Innan jag började med Zyprexa låg jag stadigt på 52 kg (jag är 156 cm lång så det är normalvikt för mig) och jag har ALDRIG haft problem med övervikt tidigare. Visserligen har jag nu mått dåligt vilket inneburit att jag inte varit så fysiskt aktiv det senaste året som jag varit förut så det i kombination med Zyprexa har nog bidragit till min stora viktökning. Jag började med 5 mg men gick nästan direkt upp till 10 mg. Något byte av medicin har aldrig kommit på tal. Läkaren har inte sagt något om det och jag är för feg för att föra det på tal själv. /A
  • lotta
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 timmar sedan #38362 av lotta
Svar från lotta i ämnet Kampen mot kilona
Åhh, en till liten tjej *ler* Jag är också 1,56 lång och har legat på 54 kg.....väger nu 60 och är mycket missnöjd med det. Vad har du för diagnos ???

Själv är jag bipolär och trivs bortsett från viktuppgången med zyprexa Seroquel är ....har jag hört ett alternativ till zyprexa vid bipolär sjukdom.
Mer
18 år 9 timmar sedan #38363 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Kampen mot kilona
Jag har Asperger Syndrom (en form av autism) samt AD/HD och depression. Tycker själv att jag har lite bipolära drag men det är inte därför jag fått Zyprexa. /A
Mer
17 år 11 månader sedan #38427 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Kampen mot kilona
I dag har jag ersatt halva dagsintaget av mat med NaturDiet, det mättar ganska bra faktiskt.
Dessutom var jag och en kompis på promenad också, tror att vi gick i halvtimme ungefär. Vi försöker promenera tillsammans en gång i veckan, det är ju roligare om man är två. Vi lyckades hålla oss från mjukglassen också.

Just ny är jag tyvärr jättesugen på nått sött, tror att jag ska gå och köra Naturdiets godis, för det är mycket mindre kalorier och fett i det.