Kampen mot kilona

Mer
18 år 7 timmar sedan #38351 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kampen mot kilona
Förr varierade min vikt 10 kg mellan sommar och vinter. På sommaren var vikten lägre eftersom jag då promenerade 2 timmar per dag. Jag rekommenderar 2 timmars promenader per dag för du kommer säkert gå ner 10 kg på några månader av det.
Mer
18 år 7 timmar sedan #38352 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Kampen mot kilona
Jag har gått upp drygt 15 kg på ett år sedan jag började med Zyprexa. Jag pratade med läkaren idag om min vikt och jag ska verkligen anstränga mig för att gå ner åtminstone 10 kg under sommaren. Promenader lär det bli och idag har jag också ridit på min häst för första gången på flera månader. Det ger också en del motion =) /A
Mer
18 år 7 timmar sedan #38353 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Kampen mot kilona
Jag började i dag med att ersätta halva dagsintaget med pulverdieten NaturDiet. Får hoppas att det och mina promenader ger resultat till slut.
Jag dricker mycket vatten också, för det rekomenderas när man använder NaturDiet, men jag drack iofs mycket vatten innan också. Jag brukar sätta i mig 1,5 liter mineralvatten om dagen ungefär. Tur att konsums mineralvatten är billigt : D

I övrig kan jag säga att jag fick svar på min Ansökan om bostadstillägg i dag!
Jag kommer att få 1946 kr i månaden och behöver således inte leva på existensminimum längre! jag är jättelättad!
Nu ska jag fira med några öl, vilket inte är bra alls för vikten iofs, men känner att jag måste få fira lite också.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
18 år 6 timmar sedan #38354 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Kampen mot kilona
Jag firar också Abzu! Att jag äntligen törs lita på andra, en dålig ursäkt kanske? men va tusan! Vi alla behöver varandra, när ska vi lära oss det? :vissel

Vars är världen på väg?
Mer
18 år 6 timmar sedan #38355 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Kampen mot kilona
Det är ju nått som är värt att fira Jocke!
  • lotta
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 timmar sedan #38356 av lotta
Svar från lotta i ämnet Kampen mot kilona
Angående neuroleptika och som det verkar som i synnerhet zyprexa så verkar många gå upp i vikt.

Vilka doser tar ni av zyprexa ???????? Själv stod jag på 5 mg i två år och hade ingen direkt vikt uppgång. Höjde dosen och känner ett sug efter mat som jag är rädd för kan leda till en större viktuppgång.

Vilka doser tar ni ?????????????????????