Tråden om snabbmat

Mer
4 år 5 månader sedan #1203614 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Tråden om snabbmat

Nissegossen skrev: Tidigare hade någon av de som gör fryst portionmat enbart kåldolmar 4st, men enbart kåldolmar på senare tid har jag inte sett det i någon frysdisk, men de har portionsrätter med en kåldolme i men då också potatis sylt och ärtor samt sås, men det är förlite köttfärs i dem så man blir gruvligt besviken det är inte tillräckligt för en man.

Har faktiskt aldrig gjort mat själv med kåldolmar

Får göra dem någon gång bara för att ha lagat till dem
Då experimentar jag

Har spist hjemmelaget et par ganger. Skal de bli riktig gode, bør kjøttfarsen tilføres en matskje mørk sirup.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203708 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tråden om snabbmat
Finns det djupfrysta färdigrätter i Norge? I Sverige kostar de 25 kr.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1203712 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Tråden om snabbmat

Admin1 skrev: Finns det djupfrysta färdigrätter i Norge? I Sverige kostar de 25 kr.


Det finnes. I går spiste jeg fiskegrateng. 450g av dn billigste koster 18. kroner. Også andre dypfryste retter finnes- Det beste av slikt i Norge er dog produktene fra Fjordland som er sous vide.
www.fjordland.no/?gclid=Cj0KCQiAtrnuBRDX...QkmHv0MaAsqgEALw_wcB
Last edit: 4 år 5 månader sedan by IngeF.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1203753 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om snabbmat
Det blir rätt ofta jag köper kartongrätter som den på bilden. Helst vill jag ha en brödlapp till, är ju inte så mycket mat. Jag har dragit ned på pizza och kebab. Jag har nära till en populär pizzeria, men försöker att inte gå dit ens en gång i veckan längre.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203772 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tråden om snabbmat
Köp ett paket knäckebröd. Det går att förvara länge.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1203855 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tråden om snabbmat
Bojkottar Findus inget av Findus varor tillverkas i Sverige, de köpte varumärket och lade ned all tillverkning i sverige, Findus hade gott ryckte numera inget svenskt.

bokotta findus det gör jag

Norsk turmat
www.frystorkadmat.se/friluftsliv/norsk-turmat.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.