Beauty Box

Mer
5 år 10 månader sedan #1063234 av memphis
Svar från memphis i ämnet Beauty Box
är du trött på ett hopplöst "bed head" varje morgon? det lönar sig om man har ett lite långt hår att knyta upp det i en tofs med ett mjukt tygband, när man sover. Då ser det bättre ut på morgonen :)
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1070429 av memphis
Svar från memphis i ämnet Beauty Box
Är så glad åt mitt beslut att försöka spara ut mitt vita/gråa hår! Dels är det ju hypermodernt med grått hår, och jag har en hel del av det, dels slippa hålla på och färga hela tiden. Tid och pengar. Men det kommer bli en pärs de första 5-6 månaderna. Har tänkt använda "root concealers" och färgat torrschampo för att underlätta övergången. Jag börjar direkt! Väntar inte till efter semesterresan i augusti! Har ca 1 cm vitt i tinningarna.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by memphis.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070869 av krokus
Svar från krokus i ämnet Beauty Box
När det gäller smink ser jag ut som ett spöke, speciellt såhär års när alla andra är solbruna. Jag använder samma nyans på foundation året runt. Det kanske är dumt? Dessutom kan jag inte contouring, som är så modernt. Hur gör man?! Haha!

En vän sminkade mig en gång och jag ångrar verkligen att jag inte fotade resultatet. Jag såg riktigt konstig ut, haha! Jag bara skrattade åt spegelbilden och när jag hade skrattat färdigt var det rynkor runt ögonen. Det blev för kakigt helt enkelt.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070875 av Geta
Svar från Geta i ämnet Beauty Box
Foundation använder jag bara, när jag är på bröllop. Det är inte ofta.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070887 av memphis
Svar från memphis i ämnet Beauty Box
från Youtube har jag ett tips om kakig Foundation. Det är att blanda ut den med nån droppe olja, ovanpå handen blandar man en klick, det gör foundationen mer skir, inte så täckande och kakig.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070943 av krokus
Svar från krokus i ämnet Beauty Box
Jag har foundation i puderform. Min kompis som sminkade mig, använde flera lager highlighter och concealer runt ögonen. Det var nog därför som det blev kakigt.