Funderar på att bli vegetarian?

Mer
5 år 5 månader sedan #1108113 av krokus

1Dave skrev: Är det inte lika synd om kycklingarna? De har det nog oftast ännu värre än grisarna och korna.

Har hört att från det att kycklingen kommer ut ur ägget, växer kycklingen 5000% under fem veckors tid, för att sedan slaktas. Vet dock inte om detta är sant. Skulle inte förvåna mig dock...

Jag har funderingar på att sluta äta kyckling. Synd då det är bra byggarmat.

1. Synd om kycklingarna.
2. Vad får de för mat egentligen?! Om de nu växer 5000% på kort tid, äter de anabola eller? Vill jag ha i mig anabola? Nej!

Vet inte vad jag ska äta istället. Har provat quornfilé, men usch. Ingen god smak. Kanske om jag dränker dem i curry? Vad tror ni?
Mer
5 år 5 månader sedan #1108116 av 1Dave
Sojabönor är nog inte fel som byggarmat.

/Dave
Mer
5 år 5 månader sedan #1108118 av memphis
kanske ta fiskfilé, och dränka i goda såser? känns som fisk är bra, relativt bra, ur djurskyddssynpunkt.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108120 av 1Dave
matkalkyl.se/naringsamnen4.php

Enligt den källan ligger Torkade Sojabönor väldigt högt upp i listan på proteinrika livsmedel.

/Dave
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1108123 av Recard2016
Jag funderar på o bli vegan. Provade o veganisera min bön o majs burrito, köpte oatlys "creme fraiche" gjord på havre, men den var inget god. Försöker även lära mig hur man gör veganska ostar, för de i affären e svindyra. Största problemet e kostnaden. Annars e jag lite halvvegan, dricker bara mjölk i kaffet o äter ost o creme fraiche. Oatlys havre dryck funkar bra till flingorna på morgonen. Mina vitaminer e även dom veganska.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Recard2016.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108126 av memphis
Vegansk ost skulle jag också vilja ha, och som du sa, de är så dyra att köpa- Du får gärna posta om du hittar nåt bra ostrecept! :)