Är du vegetarian?

Omröstning: Är du vegetarian?

Nej, äter allt!
11 64.7%
Nej, äter fisk men inte kött!
1 5.9%
Lakto-ovo, äter ägg och mjölk!
2 11.8%
Lakto, äter/dricker mjölkprodukter
1 5.9%
Ovo, äter ägg
1 5.9%
Vegan, äter bara vegetariskt!
1 5.9%
Totalt antal röstare: 17
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 11 månader sedan #1150489 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Är du vegetarian?
Jag trodde att det skulle vara billigare att vara vegetarian. Men jag vet inte, verkar som vegetariska proteinkällor är rätt dyra.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 11 månader sedan #1150493 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Är du vegetarian?
Bönor, linser e rätt billigt. Ska man köpa färdig ersättningsprodukter kan det bli rätt dyrt. Annars e frukt, bär, sallad skitdyrt, vilket e jävligt efterblivet. Den nyttigaste maten är dyrast.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150507 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är du vegetarian?
Vi människor är allätare, sätt dig på en kökkenmödding och käka ostron, samt att alla nötter är ätliga att vi inte äter te x ekollon är för att de inte smakar gott, men de innehåller allt vad vi behöver det är fullvärdig kost. i naturen finns mat. Jag vill inte säga vilka växter som är ätliga utan att jag kan peka ut växten, det räcker med en tugga du får en svår död på om du inte vet vad den är och inte kan skilja dem åt och det finns inget motgift.

dock en växt kan jag direkt säga det är maskrosor, bladen går för sallad blomman kan du sätta vin på roten går att äta rå, men rötter i naturen skall alltid kokas. Det kräver 50 maskrosor per dag för att få kolhyraterna du behöver per dag. 2 meter vassrot, kom ihåg koka och ta inte fel på roten

Jag har även kompendier om ätliga växter samt att jag har kompendier i medicinalväxter. Svinmålla är ätbar. Gå en kurs i överlevnad för en instruktör i överlevnad
www.overleva.nu/

På vintern för att överleva får du antagligen fiska och jaga för att överleva. för att hitta ätbart i marken lär dig se vinterståndarna samt göra upp eld över växten för att kunna ta upp roten och koka den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1150513 av memphis
Svar från memphis i ämnet Är du vegetarian?
Det Veijra sa om instinkt var mycket sant och bra. Det är svårt att jobba emot sina instinkter och kanske inte bra att göra det heller vem vet.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150521 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Är du vegetarian?
Jo nissegossen bortsett från att vi inte behöver kämpa för vår överlevnad i dessa tider. Tvärtom vi lever gott och behöver dessutom inte äta djur, hade du levt i Kina hade du antagligen käkat hund. En gris är intelligentare än en hund. Kor har moderinstinkter precis som vi, de tar vi deras barn ifrån för att vi vill ha kalvens näring för oss själva, sen slaktar vi kalven o även kon när den inte går o söndermjölka mer. Hur rättfärdigar du det?
Mer
4 år 11 månader sedan #1150524 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Är du vegetarian?
Vi behandlar djuren som nazisterna behandlade människor i koncentrationsläger.