Är du vegetarian?

Omröstning: Är du vegetarian?

Nej, äter allt!
11 64.7%
Nej, äter fisk men inte kött!
1 5.9%
Lakto-ovo, äter ägg och mjölk!
2 11.8%
Lakto, äter/dricker mjölkprodukter
1 5.9%
Ovo, äter ägg
1 5.9%
Vegan, äter bara vegetariskt!
1 5.9%
Totalt antal röstare: 17
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 11 månader sedan #1150213 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är du vegetarian?

Recard2016 skrev: Om du kallar diskussion för militarism så visst.


Chef van sade, man skall aldrig ha en diskution, nej hellre ett resonemang, för en diskution utmynnar i en dispyt, ett resonemang gör att man kan ta reson så det går bra att resonera med mig.

Hur är det själv på den "fronten"?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1150218 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Är du vegetarian?
Tja jag har aldrig varit i ett slagsmål i hela mitt liv så. Diskuterar mest men det hindrar en inte från att bli arg.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150256 av krokus
Svar från krokus i ämnet Är du vegetarian?

Recard2016 skrev: Som sagt men ingen lyssnar, all kost kan vara farlig om man inte gör det rätt. Men Geta o company e bara intresserade av konspirationsteorier som vanligt.


För några veckor sedan hade jag en ångestattack. Tyckte det kändes som en bra idé att dricka fem glas vatten (dvs ca 1 liter) på loppet av kanske två minuter. Självklart blev jag illamående. Smart! :väggen
Mer
4 år 11 månader sedan #1150277 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är du vegetarian?

Recard2016 skrev: Tja jag har aldrig varit i ett slagsmål i hela mitt liv så. Diskuterar mest men det hindrar en inte från att bli arg.


Jag kan bara säga exakt samma. jag var i flera år på mitt stamställe i stan. personalen kände mig väl. Jag pratade mig ur varje gång någon tjafsade, så behövde de någon som stod vakt vid dörren, varken slog eller bråkade med någon jag har bara slagit mot en person i hela mitt liv. jag slog ett mycket lätt slag i magen på en person. varför? Jag ville att han slog ihjäl mig, han var mycket större en jag. jag fick en rak smäll på hakan så jag flög flera meter, det väckte mig, han lät jag bli han sade något på främmande språk, jag förstod att han riktade ovett över mig.

I Östra Nordstan när jag var där för att erbjuda en hemlös en plats att sova på. ja, om han var nykter och den inom mig sade han är det, om samtalet slutade bra gick vi hem till mig. Det jag skrivit om det ligger på viska.se. dock jag var inne i östra nordstan helt plötsligt stod jag panna mot panna med en knarkare, jag böjde ned pannan såg han under lugg, bara för att inte få en dansk skalle med knäckt näsa. vi stod och pratade i minst 5 minuter sedan drog han bort sin skalle och vi gick vidare åt varsitt håll.

jag har varit med en del och kan säga, jag kan inte slåss. men bråka inte med mig i vad om du ser mig. Det kan sluta olyckligt för oss båda.


Det med vaktjobbet, det var inte helt säkert att man överlevde ett år innan jag gick till stamstället blev en vakt mördad med kniv i dörren

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1150278 av memphis
Svar från memphis i ämnet Är du vegetarian?
Att äta kött om man tycker det är gott ser jag inget moraliskt fel i. Men nu har vi ju moral och bör välja kött från vilda djur eller djur som haft det bra. Det är inte så svårt bara något dyrare än kött från dålig djurhållning är.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150284 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Är du vegetarian?
Det kan jag inte hålla med om. Tycker det är moraliskt förkastligt att döda en kännande varelse för att den smakar gott.

/Dave