Är du vegetarian?

Omröstning: Är du vegetarian?

Nej, äter allt!
11 64.7%
Nej, äter fisk men inte kött!
1 5.9%
Lakto-ovo, äter ägg och mjölk!
2 11.8%
Lakto, äter/dricker mjölkprodukter
1 5.9%
Ovo, äter ägg
1 5.9%
Vegan, äter bara vegetariskt!
1 5.9%
Totalt antal röstare: 17
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 11 månader sedan #1150542 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är du vegetarian?
Jag lämnar upp till er att bedöma och låter er vara i fred. Jag äter den föda jag äter, samt att det räcker med en vecka utan leveranser från utlandet så gapar det tomt i hyllorna i butiken, då gäller det att finna mat att äta. I det läget vad gör ni då? Inga frukter ingen mat alls, inga mediciner ingenting, vad äter ni då för att uppehålla livet?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1150543 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Är du vegetarian?
Det är inte tomt i hyllorna nu, tvärtom det slängs flera ton fullt ätbar mat hela tiden. Både av privatkonsumenter o affärerna själva.
Mer
Mer
4 år 11 månader sedan #1150561 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Är du vegetarian?
Ska vi göra listor på vad vi köper och jämföra? Ska vi ta med bara mataffär eller även restaurangmat?

P.s.Inte vegetarian.

Vill veta om det är billigare och om jag skulle föredra veg. Men pris är definitivt viktigt!
Mer
4 år 11 månader sedan #1150569 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Är du vegetarian?
Hälsans kök har en vegansk burgare som kostar 32 spänn för 2 stycken. Smakar precis som kött, t.o.m. rinner rödbetssaft från den när den steks som ska likna blod. Smakar dock för mycket som kött för att jag ska gilla den. Dock köper du bara sån mat blir det dyrt o va vegetarian eller vegan. Morsan brukar göra egengjord bön o kikärtsburgare, du köper ett paket bönor för 10 spänn, en burk kikärtor för nåt liknande, plus kryddor o annat men det behöver du bara köpa en gång så räcker det länge, det blir 8 burgare av det. Nog rätt billigt. På kvällarna äter jag alltid havregrynsgröt, med billigt. Ett paket tofu som räcker till 2 ggr kanske beroende på hur mycket man äter kostar mellan 15 o 20 kr. Ris, potatis, även det billigt.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150572 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Är du vegetarian?
Vet inte vad Tofu smakar eller ser ut. Min hamburgare kostar 120kr för 20 st dvs 6 kr styck för köttet och + bröd och pålägg. Tror det blir cirka 15 kr för en färdig hamburgare. Mycket god och ingen rödbetssaft. Kalorimässigt blir det cirka 400-500 kcal om man bara har ketchup och bacon. (Kan det stämma?)