Så lite träning behövs för att motverka depression

Mer
Mer
3 år 7 månader sedan #1284878 av Zoidar
Tack Skellington!

Anchored in Christ ✟

Mer
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1284886 av Pimed

memphis skrev: Om du har varit drogfri i sex år så har du antagligen hämtat din hjärna tillräckligt länge från drogpåverkad. Men jag menar inte med det att vara fri från psykiska symptom som t ex psykos. Den psykiska sjukdomen är något eget. Jag har haft psykos även fast min hjärna varit helt återhämta från drogbruk.


Jo det är en stor förenkling för min egen del. Forskning säger att många inte alls återhämtar sig. Jag personligen har faktiskt aldrig hört att någon återhämtar! Nu menar jag tung missbruk. Men enligt forskning finns det dom som återhämtar sig. Men som sagt har jag aldrig sett det med mina egna ögon.
Mer
3 år 7 månader sedan #1284945 av Lejonhjärta
Bra tråd!

Såg ett program på TV där de mötte en ung kille som efter att ha missbrukat Khat drabbades av kronisk depression... Han kommer aldrig bli frisk men han hade en fast dagsrutin, vilket var att gå ut och promenera. Varje dag, 365 dagar om året. Samma tid på dygnet, oavsett väder. Det gjorde att han bättre kunde hantera sina depressiva stunder.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1284967 av Pimed
Jo promenader kan vara bra. Men läkare rekommendera promenader och jag sa att jag blir prepsykotisk av promenader då sa han inte det är sant. Men då sa att psykoser kan till viss del bero på ökning av dopamin och dopamin ökar vid motion.