Så lite träning behövs för att motverka depression

Mer
3 år 7 månader sedan #1285009 av Geta
Min avlidna kompis sa att hon fick ångest av motion.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285013 av Zoidar

Geta skrev: Min avlidna kompis sa att hon fick ångest av motion.


Tror du det var motionen i sig, eller tanken på motion som gav henne ångest?

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan #1285020 av Geta
Det var själva rörelsen som hon fick ångest av.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285023 av Zoidar

Geta skrev: Det var själva rörelsen som hon fick ångest av.


Det är första gången jag hört det. Låter som en svår situation.

Anchored in Christ ✟

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1285028 av Pimed

memphis skrev: Om du har varit drogfri i sex år så har du antagligen hämtat din hjärna tillräckligt länge från drogpåverkad. Men jag menar inte med det att vara fri från psykiska symptom som t ex psykos. Den psykiska sjukdomen är något eget. Jag har haft psykos även fast min hjärna varit helt återhämta från drogbruk.


Det är jättebra att du är återställd. Verkligen jättebra! Men jag är helt hundra att psykosen från traumat hade inte fastnat om jag hade inte tagit droger. Och andra saker i samband med droger. Oftast hade jag minst två till tre substanser samtidigt eller ibland till och med fem eller sex. Jag hade lika gärna varit död för länge sen. Så jag borde vara tacksam för det. Hade kunnat vart även mycket värre i livet.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285033 av memphis
Jag sade inte att man blir psykiskt frisk Pimed. Jag menade att hjärnan återhämtar sig från de effekter som drogerna DIREKT har på dopaminsystemet. Sjukdomen kan och är, ofta kvar. Men så länge man fortsätter att använda droger så länge, och en bra tid där utöver, är dopaminsystemet fucked up av drogerna.