Schizofreni och AS.

Mer
16 år 4 månader sedan #100577 av Nissegossen

PSR skrev: Vilka effektiva behandlingsmetoder finns det för att behandla den autistiska dimensionen hos personer med schizofreni?

Kul funktionshinder man har.. Är det inte det ena så är det andra sa flickan som blödde näsblod.


Rör aldrig en kvinna så att det förekommer våld! Men visst alla kan blöda!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #100585 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni och AS.
Lätt för mig att säga, men svaret blir; Bara gör det!

Ge någon en kram!

Du kommer att bli förvånad över hur bra det känns!
Får du en respons på kramen så spinner du av glädje!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #100589 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni och AS.
Våga! Vinn kärleken i ditt liv!

Det är absolut, inte så att du är en loser! Ge dig själv en chans till att bli en del av den mänskliga gemenskapen!

En kram är kravlös! Den är inte på något sätt en kärleks förklaring till sex även om det kan bli det!

Så, om jag bodde där bor, skulle jag själv ställa upp på terapi med dig och i slutet, när du är mogen för det ge dig en kram! :P

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #100590 av ak
Svar från ak i ämnet Schizofreni och AS.
Först trodde min läkare och min psykolog att jag hade AS eller någon autistisk störning eftersom jag isolerade mig. Nu när jag har börjat ta medicin mot det är det liiiite lättare men fortfarande så hatar jag att umgås med andra. Föredrar ärligt talat att vara helt ensam och ha kontakt med andra människor när jag själv vill det -- vilket är väldigt sällan. Förstår inte varför det verkligen måste vara någonting negativt med det.
Mer
16 år 4 månader sedan #100596 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Schizofreni och AS.
Jag har sett hur vänner som varit mycket tillbakadragna i sin sjukdom har förändrats och blivit mer utåtriktade när de fått en ny medicinering... det gäller faktiskt både Zyprexa och Abilify... plötsligt är personen social efter åratal av tillbakadragenhet...
Mer
16 år 4 månader sedan #100600 av Mantra
Svar från Mantra i ämnet Schizofreni och AS.
Jag tycker, att jag har förlikats med min tendens till social isolering. Det är faktiskt inte helt fel att vara ensam (speciellt inte som man har forum :) att tillgå för kommunikation när man själv vill). Tidigare led jag :( mycket av min isolering men inte numera. Jag inser att jag inte orkar med så mycket umgänge. Jag behöver dra mig tillbaka och ladda mina batterier titt som tätt.