Schizofreni och AS.

Mer
15 år 8 månader sedan #144530 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizofreni och AS.

Nissegossen skrev: Drar upp denna tråd igen för jag hittade nu denna som handlar om att det kan vara genetiskt betingat. Den genen har inverkan på bla Autism..

www.expressen.se/sex/1.1285461/g ... onsproblem

Den genen har antagligen jag. Att det ska vara så omöjligt
med relationer har jag många gånger undrat över.
Mer
15 år 8 månader sedan #144546 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni och AS.
Mer i ämnet...
www.expressen.se/sex/1.1285869/m ... skilsmassa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 8 månader sedan #144654 av aspie
Svar från aspie i ämnet Schizofreni och AS.

robert skrev: Håller med dig Aspie. Alkohol är inte nyttigt egentligen, men för själen. Bättre att dö av alkohol än av tristess. Psykiatrin älskar att se sina patienter i tristess. Mina levervärden är nog inte så bra. jag kan räkna på en hand vilka musiker som inte har/haft problem med alkohol eller droger. Finns en sårbarhet för droger hos många av oss som är skapande människor i vår natur. När jag spelar trummor nykter går bra, men när jag dricker så får man mer sväng och gung i spelandet. Min läkare sa: Det är vad du tror. Skitsnack, va fan vet han om musik. Är trött på en del tråkiga människor som vill få en till att leva ett beigegrått liv.

Spelar du något instrument Aspie?

Tyvärr kan jag inte spela, nuförtiden. Jag har tagit pianolektioner då jag var yngre. Jag skulle vilja kunna spela gitarr. Men jag förstår vad du menar, det gäller alla konstarter, bildkonst, skrivande av skönlitteratur etc. Speciellt om man har svårigheter med att sätta igång någonting konstnärligt, även om man har kapasitet att göra det, skadar det inte om man tar en drink. När man är helt koncentrerad på det konstnärliga arbetet, behöver man inte mera kemikalier för att kunna fortsätta.
Mer
15 år 5 månader sedan #162419 av skord
Svar från skord i ämnet Schizofreni och AS.
så?
Mer
12 år 4 månader sedan #450805 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
12 år 4 månader sedan #450861 av trance
Svar från trance i ämnet Schizofreni och AS.
är du medveten om att du just svarade på en fyra år gammal tråd???????????????