Schizofreni och AS.

  • David
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 månad sedan #116243 av David
Svar från David i ämnet Schizofreni och AS.
Män är inte bättre människor på något sätt. Vi är överlag lite mer pålitliga bara.
  • David
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 månad sedan #116254 av David
Svar från David i ämnet Schizofreni och AS.
PSR: Förstår att det är invecklat. Finns mycket posistivt att vinna med kvinnlig samvaro.
Har du inte haft någon innan så är kanske inte självförtoendet på topp heller när det gäller tjejer.

Att få ett "nej" måste man alltid ha med i beräkningarna. Klarar du inte
ett nej ska du nog inte ge dig in i leken heller.
Tjejer avvisar killar på löpande band.

Kärlek utan smärta har jag aldrig upplevt. Det hör ihop på något sätt.
Men det verkar ju som att du gjort en budget med plus och minus
och då är det ju bara att satsa!

Den här tjejen är det en kollega? Har hon visat intresse själv för dig?
Om ni har gemensamma intressen och så borde du kunna hitta en
ursäkt för att ta en fika efter jobbet, bjuda hem henne nån kväll osv.

Om hon sedan är intresserad av något mer kommer hon ge dig klara tecken för det. Det är min erfarenhet av tjejer.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 månad sedan #116323 av
Svar från i ämnet Schizofreni och AS.

Gäst skrev: Hej psr. vad beträffar kontaktsvårighterna så har jag inga råd att ge angående autismen. Själv är jag utstött överalltifrån och duger inte alls. Jag tror man får vänja sig vid och accepetera att man inte är accepterad och att folk inte tycker att man är okey. Man blir alltid missförstådd och det man säger och tänker är inte okey. Det andra inte accepterar, dvs man själv, det får man acceptera att man inte är accpeterad....if you follow me. Och detta eftersom man fungerar som man gör när man har autism. Om man ska fungera behöver man hjälp från andra men det får man inte. Eftersom det är ett funktionshinder en nedsättning, att man inte kan så är det inget att göra något åt. Det finns ingen behandling , man är som man är. utanför kontakt och samhälle.

mellan tårarna och sorgen får man försöka acceptera sig själv och hitta något som man tycker är roligt, utan andra människors acceptans.


Tänk om man kunde få lära sej mer om hur t.ex. asberger och autism, ADHD och allt möjligt annat fungerar. Om omgivningen ser på en människa med förståelse för hur den fungerar, kan den ha överseende med att det blir fel ibland, och acceptera den ändå. Det finns en orsak till att det ständigt blir missförstånd, men det är inte meningen, det är inte av illvilja, det bara blir så. Det är inte för att personen vill bli ensam och utstött, men det blir så ändå.
Om omgivningen kunde tänka mer: jaja, det beror på att han har asberger, men vi accepterar honom ändå för han vill ju vara med han också...då skulle fler kunna få vara med i gemenskapen.

Mycket mobbing i skolan beror på avvikande beteende, och det kan ju inte individen hjälpa. Ingen kan ju hjälpa hur den är, man kan bara försöka förstå och acceptera.
Mer
15 år 8 månader sedan #139811 av aspie
Svar från aspie i ämnet Schizofreni och AS.

Pallekula skrev:

PSR skrev: Vilka effektiva behandlingsmetoder finns det för att behandla den autistiska dimensionen hos personer med schizofreni?

Tror inte det finns något behandlingssätt att bli mindre autistisk om man föddes autistisk. Man kan lära sig intellektuellt men aldrig få in den "theory of mind" kapacitet som är medfödd hos andra. Olika människor har ju olika svårigheter med detta såklart.
På wiki kan man läsa om en eventuell orsak till autism, fel på spegelneuronerna (detta är vad jag vet inte bevisat, mest spekulationer men de har gjort tester på apor som vanligt):
sv.wikipedia.org/wiki/Spegelneuron
Länkad från:
sv.wikipedia.org/wiki/Empati

Visst det finns säkert medecin som gör en människa Social, men det gör många droger oxå.
Dvs KNARK

Alkohol gör en social, men den är tyvärr inte nyttig för hälsan. Det skulle vara bra om någon skulle uppfinna hälsosam sprit, inte direkt för att supa sig asfyll, men för att ta lite som "medicin".
Mer
15 år 8 månader sedan #144519 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni och AS.
Drar upp denna tråd igen för jag hittade nu denna som handlar om att det kan vara genetiskt betingat. Den genen har inverkan på bla Autism..

www.expressen.se/sex/1.1285461/g ... onsproblem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • robert
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #144521 av robert
Svar från robert i ämnet Schizofreni och AS.
Håller med dig Aspie. Alkohol är inte nyttigt egentligen, men för själen. Bättre att dö av alkohol än av tristess. Psykiatrin älskar att se sina patienter i tristess. Mina levervärden är nog inte så bra. jag kan räkna på en hand vilka musiker som inte har/haft problem med alkohol eller droger. Finns en sårbarhet för droger hos många av oss som är skapande människor i vår natur. När jag spelar trummor nykter går bra, men när jag dricker så får man mer sväng och gung i spelandet. Min läkare sa: Det är vad du tror. Skitsnack, va fan vet han om musik. Är trött på en del tråkiga människor som vill få en till att leva ett beigegrått liv.

Spelar du något instrument Aspie?