hatar att gå till läkare!

Mer
16 år 4 månader sedan #100808 av tryskey
Har problem med ont i magen. Tror jag vet varför, har varit extremt stressad ett tag nu, mycket i skolan och mycket vid sidan om. Det är lugnare nu, men jag hann gå över gränsen till att få magont. Och nu sitter det i.
Har haft magkatarr förr, så jag misstänker att något sånt är på G igen. Det känns ungefär likadant som då, och hållit i sig i snart en vecka.

Fy fan vad jag hatar att behöva gå till husläkaren! Jag har läkarskräck, och det blir ju inte bättre av att man är "psykpatient". De lyssnar inte. Beter sig misstänksamt. Jag blir trött och orkar inte. Orkar inte sitta och försöka bevisa att jag inte är knäpp, för det blir som om de läser in konstiga saker i precis allt man säger, bara för att de vet att man är psykpatient.

blää. nå, om det inte blir bättre nu på några dagar är det väl bara att bita i det sura äpplet och beställa en tid.
Satans jävla läkarpack! *irriterad* .?
Mer
16 år 4 månader sedan #100813 av Coconut
Svar från Coconut i ämnet hatar att gå till läkare!
Har du tur är det inget pack... är det ett pack är det bara att byta
Lycka till
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #100818 av
Svar från i ämnet hatar att gå till läkare!
Alla läkare är pack!
Mer
16 år 4 månader sedan #100824 av Geta
Svar från Geta i ämnet hatar att gå till läkare!
Det undrar jag om alla på en vårdcentral kan läsa
alla journaler på samma vårdcentral?

Det som jag har märkt att det kan vara svårt att bli
prioriterad inom kroppssjukvården när man också är
inskriven inom psykiatrin.
Det är som att det får räcka att bli behandlad inom en
specialitet.
Att få problem med magen vid tentamensstress måste
vara hur vanligt som helst.
Det är allmänmänskligt skulle PSR uttrycka sig.
Mer
16 år 4 månader sedan #100826 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet hatar att gå till läkare!
nej, de kan inte läsa journalerna - tack och lov.
Däremot ser jag ju ut som jag gör, jag har väldigt mycket gamla ärr på armarna och händerna som är svåra att dölja. Dessutom går jag på en låg dos antidepp, vilket är något jag behöver berätta om jag ska ha rätt hjälp. Då brukar de lägga ihop två och två och börja fråga. Svår sits, om jag säger att jag inte vill prata om det så verkar det misstänksamt, och så börjar hjulet snurra. Om jag pratar om det, ja, då är jag ändå där jag startade.
Jag tycker också det är rätt naturligt att få stressproblem. Jag tror i och för sig inte heller att någon läkare ska ha problem med att se det. Men jag tycker det är jobbigt att bemötas på det där misstänksamma sättet. Så fort de förstår att jag har haft kontakt med psykiatrin (när de listar ut mina ärr och min antidepp) så är det ibland som om hela stämningen ändras. De blir konstiga, börjar bete sig konstigt, börjar fråga konstiga frågor som jag inte tror de skulle ställt annars.
Det är hela den grejen jag inte gillar.
Mer
16 år 4 månader sedan #100837 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hatar att gå till läkare!
Gå och fråga på apoteket om du kan behandla dina magbesvär med något receptfritt preparat. Losec finns ju att köpa receptfritt numera, så det finns ju effektiv självhjälp att få vid problem med sur mage bara det är lämpligt att behandla själv.