Gratis blodsockermätare!!

Mer
15 år 6 månader sedan #153372 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Gratis blodsockermätare!!
Dem blodsockermätare som finns nu (eller stickan till dem) känns i stort sett inget. Det finns även möjlighet att sticka sig på andra ställen än i fingret med en del av dem. Att gå med diabetes obehandlad är inte alls bra. Och det är bara en tidsfråga innan man måste ha behandling.
Mer
15 år 6 månader sedan #153373 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Gratis blodsockermätare!!
Räven
Dålig kondis eller nån annan anledning? Konditionen går att öva upp. Klarar Du bara att hålla igång max 30 min bör Du nog motionera oavsett diabetes eller inte. Sen beror det ju på vad man menar med motion. Snabb löpning skulle jag bara klara en minut. Min målsättning är en rask promenad minst en timme om dagen. Ska köpa gångstavar också så jag kan se riktigt larvig ut.
Mer
15 år 6 månader sedan #153374 av Räven
Svar från Räven i ämnet Gratis blodsockermätare!!
ska kanske få metformin men annars e mina vapen just nu kosten och försöka motionera.
Sköterskan tror jag kan komma undan om jag går ned i vikt
Mer
15 år 6 månader sedan #153375 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gratis blodsockermätare!!
Det är säkert bättre att dela upp motionen på flera
ggr per dag än att ta allt på en gång.
Mer
15 år 6 månader sedan #153376 av Räven
Svar från Räven i ämnet Gratis blodsockermätare!!

TIKKI skrev: Räven
Dålig kondis eller nån annan anledning? Konditionen går att öva upp. Klarar Du bara att hålla igång max 30 min bör Du nog motionera oavsett diabetes eller inte. Sen beror det ju på vad man menar med motion. Snabb löpning skulle jag bara klara en minut. Min målsättning är en rask promenad minst en timme om dagen. Ska köpa gångstavar också så jag kan se riktigt larvig ut.


jag kan om jag vill....tex kan jag gå i flera timmar i städer och kolla i skyltfönsterna. bara motivationen finns där så jäklar :D
Mer
15 år 6 månader sedan #153378 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Gratis blodsockermätare!!

Geta skrev: Det är säkert bättre att dela upp motionen på flera
ggr per dag än att ta allt på en gång.

Jag har också det som teori. På det sättet så hålls förbränningen uppe.