Bröstsmärtor

  • Erase.
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #251831 av Erase.
Svar från Erase. i ämnet Hjärtsmärtor.
Alternativt: Ta Taxi till närsta sjukhus och gå in på akut vårdens mottagning.
/Färdtjänst.
Mer
14 år 6 månader sedan #252041 av Mogge84
Svar från Mogge84 i ämnet Bröstsmärtor
Nu var jag hemma från sjukhuset igen. Jag hade fått vätska i ena kammaren på hjärtat sa de och det var det som gjorde så ont. Men nu fick jag lite värktabletter som jag ska ta och sedan ta det så lugnt jag kan under några dagar tills vätskan försvunnit. De var nära att ta bort leponexen för mig, men efter lite bedjande fick jag ha den kvar.
Mer
14 år 6 månader sedan #252049 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet Bröstsmärtor
Bra Gjort!
Bröstsmärtor behöver inte vara infarkt men kan ändå vara allvarliga. Bröstsmärtor hos yngre (gissar att du är född 1984) kan t,ex vara hjärtsäcksinflamation. Även det kan vara farligt.
Bra gjort att också kämpa för att få ha kvar leponexen. Somatiken har inte så ofta koll på psykiatri och tycker oftast att det kommer i andra hand!
Mer
14 år 6 månader sedan #252050 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bröstsmärtor
Vad lätt det måste vara att avfärda hjärtsmärtor hos
yngre personer.
Mer
14 år 6 månader sedan #252055 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet Bröstsmärtor
Nej nej! Man avfärdar inte någonting utan EKG! Däremot kan det finnas [i:22obkq4i] flera [/i:22obkq4i] allvarliga tillstånd än [i:22obkq4i]bara[/i:22obkq4i] infarkt! Jag vill belysa att det är viktigt att söka för bröstsmärtor [i:22obkq4i] trotts [/i:22obkq4i] att man är ung! Har själv vårdat ungre hjärtstoppspatienter med andra sjukdommar än infarkt!
Mer
14 år 6 månader sedan #252061 av Mogge84
Svar från Mogge84 i ämnet Bröstsmärtor
Det kändes ju lite som att det var bäst att åka in och kolla upp det. Hade hjärtsäcksinflammation för fem år sen och var orolig att det var det igen. Sen känns det ju lite bättre att kolla upp en gång för mycket än en gång för lite i vissa fall. Nu är bara frågan hur länge jag ska ha ont och hur länge vätskan ska finnas kvar...