Deprimerande dag.......

Mer
14 år 3 veckor sedan #287782 av Tonic
Fick svar från ortopeden idag, han ringde nyss... :rolleyes:
FAN!! :( Jag har tydligen 3st diskbråck!!!!!? Stora!!
Han suckade till och med och sa att där han opererat innan såg det nu värre ut.
Och att jag nu skulle få kallelse för undersökning för han tycker det behöver nog opereras igen!!? Jag är vet inte om jag är så sugen på en till operation, det verkar ju inte hjälpa!! .?

Jag berättade också om den VÄRSTA smärtan jag någonsin känt, den som jag hade här för någon vecka sen.
Den smärtan var så HEMSK att hade jag haft en pistol hemma hade jag skjutit mig själv. Alltså jag skojar inte!! :!:
Det var helt galet. Trodde inte jag skulle överleva!! Liksom förlossningssmärta var INGENTING i jämförelse.
Han sa att han vet att det är en helt outhärdlig smärta med sån här nervpåverkan som jag har, det kunde han tydligen veta genom att bara se på bilderna från magnetkameraundersökningen.
Som tur är har jag ju inte SÅ ont dagligen som just den natten. Fast helt smärtfri är jag aldrig riktigt någonsin.
Jag kan inte sova på rygg längre, för då kommer jag inte upp ur sängen. Och om jag tar lugnande innan läggdags är risken stor att jag ligger still hela natten - och då blir det värre.

Ändå - trots detta - är jag ute och går varje dag. Igår var jag ute i 1 timma och 40min p promenad. Jag tar så mycket smärtstillande och kör stenhårt med TENS både innan och efter promenaden. Jag tänker fan inte låta smärtan styra hela mitt liv - inte en chans!!

Och jag har även slutat att ha dåligt samvete inför mig själv att jag behöver ta stark smärtlindring varje dag.
Det blir några Tramadol eller Paraflex varje dag. (Citodon fungerar inte alls bra - blir på ganska taskigt humör av dom.)

Förlåt för min tråkiga tråd...men ville berätta det här för er... :cry:
Mer
14 år 3 veckor sedan #287785 av Geta
Svar från Geta i ämnet Deprimerande dag.......
Verkligen jobbigt för dig! :(
Vad säger sjukgymnasterna?
  • Erase.
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 veckor sedan #287787 av Erase.
Svar från Erase. i ämnet Deprimerande dag.......
Är dom här smärtlindrarna bra?
Hjälper dom mot smärtan?
Mer
14 år 3 veckor sedan #287790 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Deprimerande dag.......
Geta,

Det var sjukgymnasten (på somatiska vården - inte den jag har på öppen-psyk för basal kroppskännedom,) som skickade tillbaka mig till ortopeden för han sa att han inte kunde "hjälpa" mig mer...
Mer
14 år 3 veckor sedan #287791 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Deprimerande dag.......

Erase. skrev: Är dom här smärtlindrarna bra?
Hjälper dom mot smärtan?


Dom "duger", men jag är aldrig helt värkfri...
Mer
14 år 3 veckor sedan #287797 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Deprimerande dag.......
:hjärta Tonic :hjärta
Har Du möjlighet att träna magmusklerna? Att ha stark stöd från magen kanske hjälper en smula?
Kramiz :kram