Deprimerande dag.......

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 3 veckor sedan #287798 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Deprimerande dag.......
Varför ska "fina" du drabbas av dessa ytterligt smärtsamma upplevelser? Det vore fan bara vara för mycket med ens en enda diskbråck, men nu till på köpet ha tre, det luktar orättvisa lång väg. Men det är ju så fantastiskt att du ändå orkar vara så pass positiv som du ändå är. Jag var ju orolig för dig ett tag, men tänkte att lillen/lillan har börjat uppta mer tid av dig.

Men jag vägra klassificera dig som ett "hopplöst fall" Tonic! Så länge som du lever så finns det ett hopp om en förbättring, ta till vara det som läkarna erbjuder dig. Har vi inte snackat om ngn ställe var det i östersund eller var det i ö-vik som det finns en rehabiliteringscentra? Men jag hoppas innerligen att dem uppfinner ngt bara för dig Tonic!

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 3 veckor sedan #287816 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Deprimerande dag.......
Åhh, vad kan man säga, Tonic.....? Kunde jag ta en del av din smärta, så hade jag gjort det.

Kram! :hjärta
Mer
14 år 3 veckor sedan #287837 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Deprimerande dag.......
Usch och fy, vilken otur du verkar ha! Känner med dig och för dig! Jag kan endast rekommendera att om nu inte sjukgymnastik kan hjälpa dig, så för stunden lägg dig platt på rygg och sträck på en arm och ett ben i taget och gör strechningar, förhoppningsvis drar du i och med det ryggen i ett läge där du rättat till koterna och att det kan minska smärtan. När det var som värst var en gång när jag på morgonen hade satt mig på en stol i köket med öppen balkongdörr och skulle röka dagens första cigg.

Jag fick då en kraftig smärta och lade mig platt på rygg på golvet bredvid stolen för att det gjorde för ont, för att jag skulle kunna gå någonstans och då gjorde jag strechningar och den värsta smärtan försvann, för tydligen hade ryggen rättat till sig något i och med det.

Värt att pröva! :!:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 3 veckor sedan #287841 av Geta
Svar från Geta i ämnet Deprimerande dag.......
Den värsta påfrestningen för ryggen ska visst vara att sitta
Att stå eller ligga ger inte samma belastning.
Att sitta mycket vid dator måste öka på besvären.
Att ställa sig upp och stretcha ibland måste göra nytta.
Mer
14 år 3 veckor sedan #287845 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Deprimerande dag.......
Geta, det är nog olika med det du! Jag kan varken stå eller gå, eller cykla då jag får ont efter en stund. Orsaken till att man får smärtorna kan bero på att man sitter ned. I längden blir det värre med de andra sakerna. Så att sitta ned är problemet på problemet!

Alltså, om jag skall vila, så är det att ligga ned och vila, men det går ju inte när man är ute och jag har alltid med mig en hopfällbar pall av campingtyp när jag går ifrån lägenheten och vart jag än går har jag pallen med mig, för att jag måste kunna sitta, varsomhelst när som helst precis överasllt

Alltså finns inte sittplats på bussen tar jag fram pallen och sätter mig precis där jag är!

Detta för att kan jag inte sitta, måste jag ligga, annars så svimmar jag nog av smärtan....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 3 veckor sedan #287875 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Deprimerande dag.......

Tikki skrev: :hjärta Tonic :hjärta
Har Du möjlighet att träna magmusklerna? Att ha stark stöd från magen kanske hjälper en smula?
Kramiz :kram


Magmusklerna tränar jag dagligen igen nu efter graviditeten.
Rygg- och magmuskulaturen har varit i bra form när jag opererades sist, fick t om beröm för det. Så det har tydligen inget med det att göra i mitt fall då. Så där sprack den teorin, tyvärr... Men tack snälla du iaf. :hjärta :hjärta