Viktop?

Mer
13 år 1 vecka sedan #395558 av CrazyGirl
Viktop? skapades av CrazyGirl
Som några av er vet så skulle jag ha viktopererats för 2 år sedan. Jag ställde in den gången då det inte kändes rätt.

Vid jul så ringde jag kirurgmottagningen och pratade med en sköterska för att få en ny tid för operation.
Men hon sa att kirurgen inte varit särskilt glad på mig och att om jag ville operera mig i framtiden så skulle jag få göra det privat. Han vägrade operera mig.

För några veckor sedan träffade jag en läkare på vårdcentralen för att prata om min övervikt som nu är större än någonsin. Han sa att jag ska få träffa en psykiater och prata med som ska kolla om jag är redo för operation eller inte.

Igår fick jag ett brev från kirurgmottagningen, jag ska få komma på ett gruppinfomöte ang. viktop i mitten på maj! (sist jag skulle ha opererats fick jag aldrig komma på något sådant möte) Och det gjorde mig mycket glad.
Jag hoppas verkligen att detta betyder att kirurgen vill operera mig. Men annars skulle jag väl aldrig ha fått komma på ett sånt möte?

Håll tummarna för mig nu att detta går vägen! :hjärta
Mer
13 år 1 vecka sedan #395559 av Geta
Svar från Geta i ämnet Viktop?
Är det därför som du ställer frågan om att aldrig få äta?
Efter viktoperation får man väl äta lite och ofta....
Mer
13 år 1 vecka sedan #395560 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Viktop?
haha, nej det är inte därför jag ställer den frågan.
det var mest kul då jag såg den frågan i en blogg där någon skrivit en lista
med olika frågor och svar.
yes, man får äta lite och ofta efter en viktop.
Mer
13 år 1 vecka sedan #395566 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Viktop?
Som jag har fattat det är det ett ganska komplicerat ingrepp. Det var något på TV om det, men jag missade tyvärr inslaget. Jag själv väger runt 105 kilo och är ganska kort, men jag vill inte operera mig. Bra att du fått tillfälle att samtala om operationen. Gör inget förhastat bara. Jag skäms över min mage, men jag är inte redo att operera mig. Fast jag är förvisso en fegis.
Mer
13 år 1 vecka sedan #395568 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Viktop?
Jo, näe detta är definitivt inget förhastat. Har funderat i flera år. Innan min viktoperation
skulle ha varit gjord 2009 så hade jag redan funderat i ca 6 år.
Man ska ha BMI över 40 för att få göra en viktoperation här uppe i Norrbotten.
Det bästa är ju såklart om man kan gå ner i vikt själv.
Mer
13 år 1 vecka sedan #395630 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Viktop?
Håller tummarna för dig, CrazyGirl. Hoppas det blir som du önskar...

Jag känner en kille som har gjort en sådan operation och han gick ner 1-2 cm om DAGEN i midjemåttet. Han var störtnöjd.

Är du orolig för detta ingrepp?

Kram!