Tandhygien

Mer
12 år 11 månader sedan #406377 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tandhygien
Det skall bli spännande att höra vad Försäkringskassan kommer att säga. Om du inte får klarhet i detta, så ring och klaga till RSMH, så att de tar upp saken. Inte bra om privatiseringen gör att man inte kan få grönt kort.
Mer
12 år 11 månader sedan #406378 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tandhygien
OK! Det är din behandlande läkare som bara ska skriva ett intyg om tandvård och han skall skriva till landstinget what so ever! Du har rätt till tandvård och allt den privata läkaren, alltså din behandlande läkare har att göra är att skriva ett intyg om att du tar de mediciner du tar och sedan om du redan har en tandläkare, så kan du ju lätt få hjälp av din tandläkare om hon ingår i högkostnadsskyddet, oavsett om tandläkaren är privat eller inte.

Du har alltså rätt att välja vilken tandläkare som helst, som tar emot patienter och är ansluten till högkostnadskortet.


Kommunen har inte rätt att lägga sig i det som gäller för landstinget och det företag som sköter psykiatrin har ju upphandlat detta i konkurrens med andra och får således inte mer pengar här och fortfarande är det politiskt sprängstoff om nu din behandlande läkare, eller om företagets internt(!) har en policy som nekar att skriva ett intyg, för då har läkaren en personlig agenda och inte fullföljt sina skyldigheter här om jag förstått rätt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #406384 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tandhygien
Du, här kommer andemaningen med PO, personligt ombud till sin rätt. Ansök på denna sida
www.personligtombud.se/ om att få ett personligt ombud, det är exakt detta som de är till för!Ansök om att få ett PO genom att ringa det nummer till PO, som står i länken och ta kontakt själv på det nummer som gäller för din kommun och vore själve F-N här om du inte får det och de agerar enbart för att säkra dina intentioner och ta vara på dina rättigheter.

Jag ger mig inte! Det är inte din behandlande läkare eller det företag han är anställd på, eller kommunen eller F-N och hans moster som har med detta att göra!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #406386 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tandhygien
Bry dig i nuläget inte om att prata med din läkare, eller andra på din kommun! Det låter på jag själv som om du bor i Danderyd eller något annat moderat fäste!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #406397 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Tandhygien
Mina tänder är en jävla katastrof. Jag har grönt kort och till och med blivit erbjuden pengar för att fixa dem. MEN JAG VÅGAR FAN INTE!!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 11 månader sedan #406434 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tandhygien
Varför vågar du inte?

Min tandläkare gör till och med rotfyllningar på mig utan bedövning och hon säger bara,säg till om det gör ont, för då får du bedövning!

Jag är kollugn och för några ggr sedan satt jag nästan och somnade när hon borrade och hennes sköterska sade, vad bra du är, du är en perfekt patient.

Dock en gång för inte så länge sedan drog hon ut en tand och det gjorde skitont för att bedövningen funkade inte som sen skulle och jag var mycket arg efteråt och bad om namnet på medicin, jag fick det och jag slog upp produktresumén och läste på vad som stod där.(medicinen stod nästen ingenting om, inte ens i läkarfass, det fanns ingen information alls, så jag gick till tillverkaren och fick tillgång till en himla massa och talade om för läkaren nästa gång att hon skulle ha gjort en käkblockering av käken.

Då känns ingenting annat än att du inte har någon känsel alls, vilket i sig kan vara ett problem och att inte bedövningen gått ur kroppen förrän efter tre timmar

Du skulle varit med på sextiotalet på linborrmaskinernas tid!

Idag känns det nästan ingenting hos tandläkaren med modern utrustning

Jag är absolut inte rädd för att gå till tandläkaren och du kan begära en tandläkare som du talar om för att du har tandläkarskräck! Det finns faktiskt de tandläkare som är speciallister med den proffesionen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum