Tandhygien

Mer
12 år 11 månader sedan #407456 av björk
Svar från björk i ämnet Tandhygien
Någon Gång glömmer jag att borsta bissinngarna På Morgonen.


Då luktar man BAJS i munnen !
Mer
12 år 11 månader sedan #407505 av saara
Svar från saara i ämnet Tandhygien
Min skada inträffade för så länge sedan att det inte fanns nån lag om skadestånd i dylika fall då och jag är dålig på att klaga rakt ut åt en läkare. Nu om nån gör nåt fel mot mig så kommer jag att klaga.
Mer
12 år 11 månader sedan #407519 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Tandhygien

Bjarne skrev: Någon Gång glömmer jag att borsta bissinngarna På Morgonen.


Då luktar man BAJS i munnen !


SB12 :D :D :D :D

Fast det är dyrt...

Heja Karl XII!
Mer
12 år 11 månader sedan #407547 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tandhygien

tekopp skrev: Okej... Jag har inte fått svar ännu.

Min kontaktperson från kommunen ska ta upp mina tandproblem på möte. Han sa att kommunen har något speciellt "kort" för folk de ger till folk på boenden. I mitt fall kan det bli svårt då jag bor hemma hos föräldrarna.

Hos Försäkringskassan kan jag inte hämta något efter samtal. Psykiatrin går via fond men där har jag inte fått svar ännu.

Psykiatrin var även sugna att trycka in mig på boende men det ska de inte göra!

Min vän har också en oplockad gås med psykiatrin här...


De som bor på gruppboenden och är under LSS kan få grönt kort via kommunen. Kanske kunde du få grönt kort den vägen om du inte bodde på en gruppboende utan hade kontakt med ett gruppboende för att få hjälp och stöd från dem ibland. Jocke har det ordnat på det viset.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 11 månader sedan #407557 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tandhygien
Admin, vi stängde gruppboendet pga att det inte gick att bygga om, så att varje rum har egen toalett. Så vi flyttade därifrån i slutet på oktober tror jag? Nu är vi bara ett stödboende, vilket innebär att man har egen lägenhet med personal på en fast plats.

Vi har flera förmåner även vi med boendestöd.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 11 månader sedan #407574 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Tandhygien

Admin1 skrev: De som bor på gruppboenden och är under LSS kan få grönt kort via kommunen. Kanske kunde du få grönt kort den vägen om du inte bodde på en gruppboende utan hade kontakt med ett gruppboende för att få hjälp och stöd från dem ibland. Jocke har det ordnat på det viset.


Min kontaktperson nämnde det och han ska ta upp det. Jo som sagt det är främst till de på gruppboenden.

Kontaktpersonen sa att jag skulle kontakta försäkringsbolaget men de vill inte ge något.

Heja Karl XII!