Tandhygien

  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
12 år 10 månader sedan #405937 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Tandhygien
Jag har grönt kort och går regelbundet till min tandläkare. Jag har haft samma tandläkare sedan jag var 5 år, alltså i 25 år nu (!).

Jag är mycket mån om min munhygien. Borstar efter varje måltid, och använder tandtråd dagligen.
Jag vet inte varför jag blivit så besatt av att borsta tänderna, men det började när jag hade ont i mitt tandkött och det enda som hjälpte var att massera med tandborsten.... :)
Mer
12 år 10 månader sedan #405971 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Tandhygien
Admin1,

Jag ska göra det imorgon.

Det kommer bli nästan 4000kr allt som allt, inte att leka med med andra ord.

Heja Karl XII!
Mer
12 år 10 månader sedan #406114 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tandhygien
Hoppas att du får grönt kort. Du berättar väl för oss hur det gick för dig.
Mer
12 år 10 månader sedan #406116 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Tandhygien
Köp Pepsodent White Now tandkräm och munnskölj. Det är alternativ tandblekning typ.
Jag använder det och får rena tänder om jag borstar varje dag. Tar 2-3 dagar för resultat.
Mer
12 år 10 månader sedan #406287 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Tandhygien

Admin1 skrev: Hoppas att du får grönt kort. Du berättar väl för oss hur det gick för dig.


Det är lite komplicerat. De har lagt ner grönt kort inom psykiatrin i denna kommunen. Istället har de en kurator som kontaktar en fond. Kuratorn är frånvarande. Jag ska även kontakta min handläggare på försäkringskassan på måndag.

Trots att det är bland de finaste kommunerna i storstockholm så är resurserna apdåliga.

Heja Karl XII!
Mer
12 år 10 månader sedan #406319 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tandhygien
Kommunen har inte ett dyft med grönt kort att göra, du skall vända dig till landstinget!

Säg till din läkare att han skriver ut ett intyg ställt till landstinget i ditt län!

I vilket landsting bor du i ?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum