Svårt att VAKNA?

Mer
11 år 6 månader sedan #529293 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Svårt att VAKNA?
Ja kanske. Mor har varit jätteorolog för mig i helgen, säger jag sluddrar och rör mig konstigt "har du börjat få tillbaka konstiga tankar?" och "har du tankar om att du inte vill 'vara med' längre?" klappar på mig, erbjöd sig att stanna hemma trots att hon nu jobbar fyra dagar två timmar bort, men aja.... jag lade mig igår 19:00 och vaknade inte fören plus-minus 10:00 idag när klockan ringde att jag skulle till kyrkan, men jag somnade om. Vet inte vad jag skulle säga till psykiatrin heller, har tid den 12 november nästa gång.
Mer
11 år 6 månader sedan #529537 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svårt att VAKNA?
På depressionstestet nedan är en av frågorna: Upplever du att du sover för mycket?

www.psykologitest.se/depression.php
Mer
11 år 6 månader sedan #529602 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Svårt att VAKNA?
Admin1,

Fick 31 av 42 möjliga, även om jag valde "de positiva" där det var svårt att välja. Får ta upp det med läkaren 12 november, om jag kanske är deprimerad igen. :(
Mer
11 år 6 månader sedan #529606 av Richard
Svar från Richard i ämnet Svårt att VAKNA?
Jag sover typ 12-14 timmar per dygn. Men om jag ska upp kl 07:00 så kommer jag upp, piggnar till efter 2 cigg o en kopp kaffe. Men eftersom jag inte har så mycket att göra så sover jag mycket.
Mer
11 år 6 månader sedan #529751 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svårt att VAKNA?
MsTibbs,

Det du kan göra själv är att motionera mycket för att motverka depressionen. 3-4 gånger i veckan och 30-45 minuter per gång. Det räcker med raska promenader.
Omega-3 tillskott kan också vara värt att prova.
Mer
11 år 3 månader sedan #554086 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Svårt att VAKNA?
Jag har nu köpt en Shake-awake! De gavs tidigare ut som hjälpmedel men inte längre. Kostade ca 400kr. Det är en väckarklocka med starkt ljud, plus en platta som vibrerar starkt under kudden. Jag var först på jobbet idag! :D