Mitt hopp endokrinolog!!!

Mer
10 år 8 månader sedan #604223 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mitt hopp endokrinolog!!!
Kanske beror det på hur stora städer vi bor i. Jag har aldrig stått utan psykiatriker.
Mer
10 år 8 månader sedan #604248 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mitt hopp endokrinolog!!!
Ja, Sverige centraliseras mer och mer. Läkarna vill helst bo i storstäderna.
Mer
10 år 8 månader sedan #604250 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mitt hopp endokrinolog!!!
Det som är positivt är att hon arbetar, vilket tyder på att hon inte har funktionsnedsättning t.ex 90 % av de med schizofreni klarar inte av att arbeta. Det verkar som det är ett problem och det är att hon är kär i någon annan och att den kärleken är obesvarad. Kanske inte så allvarligt egentligen. Undvik att bråka med henne, eftersom att psykoser kan triggas av bråk. Undvik helst att kritisera henne också. Tror nog att hennes känslor för den här andra personen kan komma att svalna med tiden. Jag börjar undra om hon kanske har vanföreställningssyndrom eller paranoid psykos, som oftast drabbar kvinnor över 35 år.
Mer
10 år 8 månader sedan #605214 av Kmv
Svar från Kmv i ämnet Mitt hopp endokrinolog!!!
Hej igen nu har jag ordnat en privat psykriatiker genom familjen,
Jag träffade han idag och förklarade hela förloppet .
Han sa att zyprexa inte hjälper mot den här åkomman utan att hon behöver haldol
För att bryta sin psykos, då min fru har fel på sköldkörteln och vi ska till endokronologen
På tisdag vet jag inte om hon har över produktion, Jag läste på FASS om haldol att om man
Har över produktion på sköldkörteln så så ska man inte äta haldol.?
??????????
Är haldol bra ?
Mer
10 år 8 månader sedan #605217 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mitt hopp endokrinolog!!!
Hej igen!

Om Haldol är bra i det här fallet, undrar jag om någon här på Viska kan svara på. Jag kan inte minnas att det här problemet har varit uppe till diskussion på Viska tidigare.
Mer
10 år 8 månader sedan #605252 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mitt hopp endokrinolog!!!
Det står i bipacksedeln för Haldol att man kan söka läkare och behandla fel på sköldkörteln innan man börjar med Haldol, därför att fel på sköldkörteln kan ge psykos. Man skriver så därför rätt behandling av sköldkörteln kan göra att psykossymptomen minskar eller försvinner. Men man kan använda Haldol fast man har fel på sköldkörteln och det är inga problem.