Värmeplåster

Mer
10 år 4 månader sedan #631683 av Richard
Svar från Richard i ämnet Värmeplåster
Jag köpte ett fentanylplåster för några veckor sen, för jag hade så ont i knäna. Fentanyl är ca 100 ggr starkare än morfin, o utsöndras lite i taget från plåstret (25 µg/h, med det finns starkare också), o varar i 72 timmar. Kanske inte helt lagliga om man inte får de utskrivna.

De skrivs nästan uteslutande ut till patienter med svåra cancersmärtor.
Mer
10 år 4 månader sedan #631902 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Värmeplåster
Köpte du det svart? Vad fick du betala?
Mer
10 år 4 månader sedan #631942 av Richard
Svar från Richard i ämnet Värmeplåster
Jag betalade 400 kr för det. Ett 25 µg/h. Det är väldigt dyrt, då jag läst på t.ex Flashback att ett 100 µg/h går på runt 600 kr.

Det är sura pengar, eftersom jag "jobbat för skoj skull" på pappas apotek, med att kassera överbliven medicin. O eftersom många cancerpatienter som får det avlider, så kom det in väldigt många oanvända fentanylplåster. Så jag tog hem alla, samt mycket mer. Men det slutade med avgiftning på psyket. Min syster jobbar på ett annat apotek, med ansvaret för lagret och överbliven medicin, fast hon vägrar o ta hem något åt mig... :(

Men jag försöker att inte missbruka. För jag köpte det främst för att jag faktiskt hade såna enorma knäsmärtor, o fick inget mer starkt från doktorn.

EDIT: När jag missbrukade som mest, så klippte jag sönder plåsterna o doppade cigaretter i vätskan o sen rökte det. Helt vansinnigt då fentanyl är mycket lätt att överdosera.
Mer
10 år 4 månader sedan #631944 av Geta
Svar från Geta i ämnet Värmeplåster
Är det detsamma som morfinplåster? Din syster kan förlora jobbet om hon ska skaffa tillbakalämnade plåster
åt dig på sitt apotek.
Mer
10 år 4 månader sedan #631948 av Richard
Svar från Richard i ämnet Värmeplåster
Jo, det är sådana, men jag tror inte det finns morfin i plåsterform, men däremot vet jag att det finns fentanyl och buprenorfin (båda starkt smärtstillande och morfin-liknande). Men jag vet, min syster bryr sig både om mig och sitt jobb.
Mer
10 år 4 månader sedan #631952 av Geta
Svar från Geta i ämnet Värmeplåster
För ett tag sedan var det en mamma som dödade sitt barn med sådana plåster.