Mediciner som kan skada kroppen...

Mer
8 år 11 månader sedan #744064 av sannes world
Hej!
Vill berätta att jag varit sjuk hela livet ( är 50 år ). Anorexi och även Bipolär sjukdom och psykoser. Och därför har jag tagit psykofarmaka så länge jag kan minnas. Har nog fått prova de flesta sorter från Hibernal och fram till dagens neuroleptika. Även sömnmedicin osv...

Nu har min kropp fått skador av detta. Framförallt tänderna. Har alltid skött dem, men ändå har de gått sönder ( emaljen). Så jag har dragit ut nästan alla mina tänder. Och fått protes. Är glad att det inte syns...
Men min anorexi har ställt till det också. Åt inget och tränade hårt i månader. Och fick därmed benskörhet, artros. Av långvarig psykisk/fysisk stress fick jag hjärtinfarkt och stroke.

Men vill berätta att idag tar jag mediciner för dessa sjukdomar( i rätta doser). Och mår trots allt mycket bättre än jag någonsin gjort.
Det har hänt otroligt mycket sedan 1970-talet. Mindre biverkningar och bättre mediciner. Och det fantastiskt!!
Jag skriver om detta för jag tror det finns hopp, trots allt mörker vi går igenom... :jump
Mer
8 år 11 månader sedan #744065 av Geta
Det kan jag hålla med om att det finns bättre mediciner idag än på 60-70 talen.
Mer
8 år 11 månader sedan #744119 av Admin1
Det är knepigt med de kroppsliga sjukdomarna. Medicinerna kan nog medverka, men de psykiska besvären kan nog bidraga dels genom stress, men också via genetiska faktorer som kan påverka kroppslig sjuklighet.
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 11 månader sedan #744120 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Mediciner som kan skada kroppen...
Jag tycker det är dåligt av apoteket när dem säger följande på reklamen -du kan lita på våra mediciner... Fast det stämmer inte, om du till exempel missbrukar mediciner under längre tid kommer du troligen att få bieffekter, samt finns det alltid en risk för Steven Johnson syndrom därför tar jag personligen avstånd från läkemedel.
Mer
8 år 11 månader sedan #744122 av Tessa35
Vad roligt att du mår bra! Vad rekommenderar du för neuroleptika? Kram Therese
  • Rösthöraren
  • Besökare
  • Besökare
8 år 11 månader sedan #744141 av Rösthöraren
Svar från Rösthöraren i ämnet Mediciner som kan skada kroppen...
Hej Cholowiz13
Vad gör du för att klara dina besvär utan läkemedel? och vad lider du av berätta gärna mer om dig och det du har och hur du har det.