Mediciner som kan skada kroppen...

Mer
8 år 11 månader sedan #744220 av Admin1

Rösthöraren skrev: Hej Cholowiz13
Vad gör du för att klara dina besvär utan läkemedel? och vad lider du av berätta gärna mer om dig och det du har och hur du har det.


cholowiz13 saknar diagnos och får därför ingen medicin.
Mer
8 år 11 månader sedan #744221 av Admin1

cholowiz13 skrev: Ni är lite inne på det där med genetik. Då undrar jag lite, är det stor chans att jag kommer att bli självmords benägen om min morfar då livet av sig och min mor har hotat med det flera gånger också? Har jag då större chans?


Beror vad självmordet orsakades av. Depressioner, psykoser och missbruk kan orsaka självmord och alla 3 dessa saker kan vara ärftliga.
Mer
8 år 11 månader sedan #744222 av Geta
cholowiz13 är sjutton år. När man är så ung brukar läkarna tveka om att ställa psykiatriska diagnoser.
Det är en turbulent tid i tonåren. Mycket kan hänvisas till ungdomen.
Mer
8 år 11 månader sedan #744337 av Cosmos
Steven-Johnson's syndrom är en mycket allvarlig men mycket ovanlig hudsjukdom. Såvitt jag vet är det bara en medicin som har en definitiv risk för sjukdomen och det är Lamictal. Därför är det under en längre tid som en halv tablett i taget sätts in.
Mer
8 år 11 månader sedan #744493 av Admin1
Andra läkemedel, som Ipren och karbamazepin kan framkalla Steven-Johnssons syndrom, men besvären kommer direkt och inom 2 veckor. Vissa infektioner kan också framkalla.

sv.wikipedia.org/wiki/Stevens%E2 ... ns_syndrom