Kramper i sömnen

Mer
7 år 9 månader sedan #849333 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Kramper i sömnen
Aha!
Borde jag fråga läkaren om medicinbyte tror ni?
Vet nån om det finns antipsykotika som inte i vanliga fall ger spasmer eller parkinsonism? Fick parkinsonism av zeldox.
Kan inte bara ta abilify för då får jag symtom. Tar jag bort även abilify blir jag paranoid. Inte svårt men tillräckligt för att det skall bli obehagligt.
Mer
7 år 9 månader sedan #849655 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kramper i sömnen
Clozapine gav minst extrapyramidala biverkningar (parkinsonism) följt av Serdolect, Zyprexa/Olanzapin och Seroquel. Zyprexa har inbyggd Akineton-effekt. Dossänkning kan också minska besvären. Vilken Olanzapindos har du?
Mer
7 år 9 månader sedan #849717 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kramper i sömnen
Är du spänd kan det bero på medicinen, i det läget är Akineton aktuellt den är muskelavslappnande och verkar direkt på musklerna. Verkan kommer efter intag ganska precis en timme.
Annars rent generellt kan du lida brist på salt och vatten då det brukar känneteckna kramper. Du bör äta ett kosttillskott med Magnesium, samt se till att du får vatten och andra salter. lindring kan fås precis som i Amerikanska college, att de som håller i idrotten och någon får kramp rekommenderar de saltgurka och saltgurka spad.

Vid vätskedepåer vid långlopp finns förutom vatten också saltgurka och saltgurka spad.

När du äter saltgurka märker du själv hur salt den är och är du akut drabbad av kramp i en vad, ställ dig upp med fötterna som att du skulle hoppa jämfota och det ben du har krampen i, lägg hela kroppstyngden på det benet, krampen släpper omedelbart.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #850282 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kramper i sömnen
Kramper avses nog epileptiska kramper, för vissa antipsykotika kan sänka kramptröskeln. Seroquel kan vara bättre än Zyprexa vid parkinsonism. Minst risk ha Clozapine.

Läs mer här:
[url:2h5oplmc]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/6402-rorelsebiverkningar-av-antipsykotika[/url:2h5oplmc]
Mer
7 år 9 månader sedan #850392 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Kramper i sömnen
Bra tips Nisse! Jag är galen i saltgurka. Får köpa en burk på måndag och testa!
Mer
7 år 9 månader sedan #850495 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Kramper i sömnen
Admin, kramperna i benen är riktiga kramper utifrån hur mamma beskriver dem. Det är inte bara spända muskler utan det är ryckningar som jag nästan sparkar av.

Nu har jag tagit olanzapinet för tidigt och de där otäcka krypandet är där...