Jag kommer inte att leva länge till om jag inte skärper mig

Mer
7 år 4 månader sedan #883618 av Richard

Bitte skrev: Kram till dig.

Nissegossen skrev: :kram

Tack!

Cider skrev: Ta små steg. Vanorna ska ju funka i vardagen resten av livet. Börja med 20 min promenad någon eller några ggr om dagen t ex. Öka minuterna och antal dagsrundor i takt att du blir mer van att promenera. Sitt inte stilla flera timmar efter varandra utan rör dig: städa, pyssla, laga mat, handla. Det är bra med utspridd fysisk aktivitet under de timmar du är vaken.

Börjar du nu kanske du blir en riktig promenerare som dagligen tar en 90-minutersrunda om ett år. Se fram emot sommaren, om du börjar nu så kommer du kanske kunna ta härliga rundor i sommar! Och bli piggare.

Finns det lunch på Spiran som du kan äta?

Jo, som sagt ska jag börja gå till o från spiran, tar 10 min dit o 10 min hem. Sen kommer jag ofta att gå inom centrum för att handla.

Men jo, på Spiran lagar de mat varje Mån, Ons o Fre. Det kostar 30 kronor, vilket är billigt, med tanke på vad man får. Har varit med några gånger. O de äter en timme innan jag börjar där. Så jo, det kan nog vara en bra grej att vara med på.
Mer
7 år 4 månader sedan #884845 av Richard
Har köpt klementiner som jag börjat äta lite då o då, det är säkert nyttigt!
Mer
7 år 4 månader sedan #884849 av Zoidar
Tror inte det behöver vara så illa som du tror. Vänta tills du får prata med läkare. Min morot till träning är känslan efter. Allting blir 50% bättre efter träning. Nästan som va full Richard, du skulle gilla det :D

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 4 månader sedan #884854 av Fantasio
Vad bra att du börjat med frukt, Richard. Själv skulle jag kunna tänka mig att börja äta äpplen. Jag lever synnerligen ohälsosamt.
Mer
7 år 4 månader sedan #884861 av Richard

zoidar skrev: Tror inte det behöver vara så illa som du tror. Vänta tills du får prata med läkare. Min morot till träning är känslan efter. Allting blir 50% bättre efter träning. Nästan som va full Richard, du skulle gilla det :D

Ja, hon tjejen som jag är lite förtjust i började träna för ett tag sen. Skulle vara kul att träna med henne. Men hon bor i Bjuv, o jag har ingen bil längre.

Fantasio skrev: Vad bra att du börjat med frukt, Richard. Själv skulle jag kunna tänka mig att börja äta äpplen. Jag lever synnerligen ohälsosamt.

Ja, jag se till så att jag äter frukt regelbundet. Ta med nått äpple eller päron till fikan på Spiran.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #884882 av lonely
Av frukter lär äpplen, apelsiner, vindruvor (röda/blåa inte gröna), tomater och bärfrukter vara det nyttigaste.... Enligt forskning....