Oförklarlig viktnedgång

Mer
7 år 3 månader sedan #897119 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Oförklarlig viktnedgång
Jag hade också gått ner oförklarligt, fast bara 1 kg på senaste veckan. Har haft "semester" och inte rört mig lika mycket som normalt. Tror det är muskler som förtvinat, de väger mer än fett. Nåt kilo hit eller dit tror jag inte man behöver se som sjukligt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 3 månader sedan #897152 av Nissegossen

sodergardfia skrev: Sköldkörteln är kollad. Fick kolla den för jag tappar mycket hår. Den var normal.
Järnbristen är kvar trots att jag tagit järnpiller i tre månader.

Har inte slkt för vikten. Ringer imorgon

Ang järn är det sprutor med järn som gäller och det kan vårdcentralen fixa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #897156 av Melun
Svar från Melun i ämnet Oförklarlig viktnedgång
Om din avföring är svart så kan du ha en blödning långt upp i tarmen. Det kan förklara järnbrist.
Mer
7 år 3 månader sedan #897564 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Oförklarlig viktnedgång
Din viktnedgång är bara minus 2 %, vilket inte är mycket.
Mer
7 år 3 månader sedan #899187 av sodergardfia
Mängden vikt oroar mig inte ett dugg. Det som oroar mig är att ämnesomsättningen verkar ha ändrats. Fast det är väl bra. Behöver gå ner 30 kg.
Har gått ner tio. Mycker genom bantning. Men sen i november har jag återfallit i överätande.

Vikten verkar stabil just nu. Bra. Fast den behöver gå ner! Jag ska försöka återvända till dieten jag fått av vårdcentralen!
Mer
7 år 3 månader sedan #899234 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Oförklarlig viktnedgång
Variationer i vikt kan förekomma och beror på när man väger sig på dagen och t.ex hur mycket vatten man har druckit innan vägningen. En variation på 2 % är normalt.

www.alltforforaldrar.se/snack2/showthrea...ion-%C3%B6ver-dygnet