Oförklarlig viktnedgång

Mer
7 år 3 månader sedan #899515 av sodergardfia
Jag släpper det här nu. Avvaktar!
Mer
6 år 8 månader sedan #960357 av Pentagon
Svar från Pentagon i ämnet Oförklarlig viktnedgång
Jag har gått ner 28 kilo det senaste året och jag vet inte varför, ser numera ut som ett riktigt benrangel. Men jag är kärnfrisk och är aldrig sjuk så jag vete fasen vad viktminskningen kan bero på. Jag är törstig vilket kan vara tecken på diabetes men jag har kollat det två gånger de senaste 30 åren, senast 2007 och det var inte något sådant. Omgivningen tycker jag ska gå till doktorn och göra en rejäl undersökning, men vad fan jag är inte den som ränner till vårdcentralen utan att ha någon smärta eller konstiga utslag på kroppen. Jag mår bra. Så viktminskningen lär förbli ett mysterium..
Mer
6 år 8 månader sedan #960362 av Geta
Svar från Geta i ämnet Oförklarlig viktnedgång
2007 är längesedan. Du behöver ta nya diabetesprov.
Mer
6 år 8 månader sedan #960365 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Oförklarlig viktnedgång
Det skjer mye på ti år. Nye prøver er nødvendig. Jeg trodde jeg hadde diabetes, men det viste seg å være bivirkninger av Nozinan.
Mer
6 år 8 månader sedan #960432 av Nissegossen

Geta skrev: 2007 är längesedan. Du behöver ta nya diabetesprov.

Absolut att du måste kolla upp det. För gratis blodsockermätare för att kolla upp diabetes och den jag fick gratis var via en länk på läkaren Anna Dalqvist blogg annikadahlqvist.com/

När man blir äldre ligger man dåligt vad gäller diabetes typ 2 min far och alla hans syskon hade diabetes typ 2. Min far använde sprutor med insulin som han injicerade på sig själv. Dock på 70-talet kunde han gå över till tabletter.

Många kusiner har åldersdiabetes och jag är absolut i farozonen, men har inte ännu behövt ta mediciner för det.

Får du inte tag i en gratis blodsockermätare, vänd dig till diabetessköterskan på din vårdcentral och köp en hos denne, då får du även köpa stickorna för att mäta med till rabatterat pris.

Hos diabetessköterskan får du också råd om hur lägga om din kost så du klarar dig utan medicin.

När jag skaffade min diabetesmätare, så för att kunna förstå hur den fungerade gick jag till diabetessköterskan och jag som hade haft fasteprover av blodsockret tre dagar i rad, hade visat högre värden än 6,3 de dagarna. Jag gick till diabetessköterskan med min mätare och den visade under 5,7 det var grönt och hon frågade, vad har du gjort? Jag sade, jag har uteslutit allt vitt socker ur kosten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum