Oförklarlig viktnedgång

Mer
7 år 3 månader sedan #897057 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Oförklarlig viktnedgång
Hur mycket väger du eller hur många % av din vikt utgör 2 kg?
Mer
7 år 3 månader sedan #897103 av sodergardfia
Jag är mycker överviktig. 94 kg. Vägde 106 kg först så jag har gått ner 12 kg. Men de flesta var frivilliga
Jag är jätteglad att jag går ner i vikt fast jag äter som en häst. Men det känns ändå inte rätt. Jag brukar ALDRIG gå ner i vikt utan att banta. Jag går nästan bara upp.


Jag tror inte heller jag har diabetes. Jag har VÄLDIGT stabilt och bra socker. Jag vill bara hitta en förklaring. För det är som sagt INTE naturligt för mig att gå ner i vikt när jag äter så här mycket. En vanlig dag äter jag hela tiden mellan de tre fasta måltiderna plus att jag varje dag äter choklad eller hela kakpaket. Det har varit en månad eller mer av detta plus många såna perioder mellan de perioder jag lyckats banta/äta hälsosamt.
Jag vet inte hur många av de tolv kilona jag fått bort med enbart bantning. Jag har varit förvånad att det plötsligt har blivit så lätt att gå ner.

Att jag gått ner två kilo på kort tid oroar inte. Det är det faktum att jag VRÄKER i mig mat o ändå går ner som oroar mig. Min kropp brukar ALDRIG göra såhär.
Mer
7 år 3 månader sedan #897104 av Geta
Svar från Geta i ämnet Oförklarlig viktnedgång
Det kan bero på hur mycket vatten som du har i kroppen. Jag brukar ofta
pendla 2 kg upp eller ner.
Mer
7 år 3 månader sedan #897106 av sodergardfia
Det gör jag också. De kilona räknar jag inte med
Mer
7 år 3 månader sedan #897107 av sodergardfia
Jag pendlar uppåt ofta men faller hela tiden tillbaka till den nya vikten och går ner ännu mer. Känner till min vikt väldigt väl nu för tiden. När jag går upp är det förstoppning eller vatten som försvinner efter ett par dagar.
Mer
7 år 3 månader sedan #897109 av sodergardfia
Sköldkörteln är kollad. Fick kolla den för jag tappar mycket hår. Den var normal.
Järnbristen är kvar trots att jag tagit järnpiller i tre månader.

Har inte slkt för vikten. Ringer imorgon