Kissar floder

Mer
7 år 2 månader sedan #910435 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kissar floder
Eftersom jag dricker mycket vätska gjorde jag igår vätskeersättning själv för som vetenskapen kallar det uttorkning, det är alltså salt med socker i. www.kollega.se/gor-egen-vatskeersattning Det står druvsocker och den finns i butiken och heter Dextropur, men det går med vanligt socker också. Dricker du mycket skall det ju ut också. Samt att du behöver då extra salt. Den är ju kall idag och har skivade citronskivor i.

Dextropur finns i din vanliga mat affär. Den ser ut så här www.med24.se/dextropur-druvsocker-400-g

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #910436 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kissar floder
Dextropur använder jag till min vaniljkolla som jag brukar göra till jul.
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?t=3396]viewtopic.php?t=3396 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
7 år 2 månader sedan #910492 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kissar floder

Admin1 skrev: Om du har diabetes brukar man också gå ner i vikt, därför socker kissas ut och används inte som energi.

Faktum är att jag har gått ner i vikt :lol: , bara några kilo, men ändå. Och detta fast jag nu har Zyprexa.

Dextropur tar man väl då blodsockret är lågt? Jag ska testa blandningen Nissegossen!
Idag har jag jobbat och inte haft tid för något kissande :fiol . Mådde otroligt dåligt fm. Jag tror faktiskt att jag fick en släng av vanlig magsjuka. Den där kaprisen igår var inte helt fräsch...
Mer
7 år 2 månader sedan #910496 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kissar floder
Har en burk med kapris här, bra att ha en ansjovis ovanpå leverbiffar toppat med en citronskiva. Också bra till en panerad skinksnitzel, fast om mina kapris är dåliga så behöver jag en utrensning i magen :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #910501 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kissar floder
Cosmos om du har dramatiskt lågt blodsocker drick ett glas mjölk direkt och då får du energi på studs. Var i Kungsbacka jag mitt ex och hunden, en man vände sig till oss och han sade jag har diabetes och jag behöver mjölk om det var sant eller inte gick jag i alla fall in på närmsta affär, går till kassan och säger det här nödfall, en diabetiker där ute behöver den jag går tillbaka och betalar den. hon bara föste mig vidare, det var liksom ingen tvekan. Skölj ned med mjölk en knäckebrödsskiva med ost som pålägg, det får dem som har lågt blodsocker på närmsta läkarstation.

Jag vet vad diabetes är min egen far alla hans bröder och systrar hade det, samt många kusiner samt 2 syskon har det.
Far min hade en köksvåg på bordet vi åt vid, han vägde både bröd och potatis och tog exakt den mängd han fick ta för läkare, som han sade ransonen om. Han kokade sin glasspruta och nålar i en kastrull enbart för det ändamålet.

Köksvågen har jag, dock är den enbart kuriosa då den skala som är på den är utsliten så man kan inte se vikten på alla ställen så den är inte så att den i förstone går att använda för sitt ändamål, jag har köpt en våg som visar det med elektricitet med hjälp av ett batteri

Har ni en riktigt gammal våg med vikter och annat för kroppsvikten så ta för sjutton vara på den. Detta för den går alltid att använda, den har ingen bortre parentes,

Tja i.o.f kan jag köpa små vikter och därefter göra markeringar på vågen efter vad vikten säger på vågen och på så sätt återställa skalan.

Tror jag har sett sådana vikter på ett gammalt apotek för länge sedan. De stod i en träställning avsedd för ändamålet för var och en vikt fanns ett hål för varje vikt av de han hade där apotekaren.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #910503 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kissar floder
Kan faktiskt med hjälp av den nya vågen mäta upp ris i en påse eller dylikt och på så sätt tillverka vikter avstämda efter min elektriska våg vad den säger och då rita med något, kanske en fiberpenna för varje markering.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum