Hur är det möjligt att schizofrena får mer cancer än normalt

Mer
6 år 7 månader sedan #970299 av memphis
Det låter lite sci-fi men blir nog möjligt någongång. Jag tycker att sexbrottslingar ska bli tvångsmedicinerade med kemisk kastrering om de vill ha chansen att leva ute i samhället igen. Annars kan vi skicka ut dem i rymden i en kapsel utan mat.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #970301 av lonely
Ja sexbrottslingar kastreras redan i kriminalvården och rättspsykiatrin! Men det var kanske ingenting du visste om?
Mer
6 år 7 månader sedan #971045 av IngeF

ispegelland skrev: de ondskefulla föds till viss del så, det är en felkoppling i deras hjärnors belöningssystem. Men det betyder inte att de inte ska få lida för sina onda gärningar.

Manglende impulskontroll er oftest nevrologisk fundert.
Mer
6 år 7 månader sedan #971054 av IngeF

lonely skrev: Ja sexbrottslingar kastreras redan i kriminalvården och rättspsykiatrin! Men det var kanske ingenting du visste om?

Min erfaring er at det er meget vanskelig å få kjemisk kastrering. Seksuell frihet = frihet fra sexlyst
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #971072 av lonely
Det handlar inte om sex utan makt! Om man kastrerar sexbrottslingar så kommer dom bli grövre i brott när dom har ändå har ingenting att förlora man kan till och med förstå igår om man hade födds! Våld föder våld som jag tidigare nämnt! Det bästa vore labbtester att genetiskt ta fram en fredlig tid! Hellre det! Men sedan kan man ha dom inspärrade livet ut mej kvittar men dödsdomar är jag emot för det är hyckleri!
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #971085 av lonely
Jag studera förut MR alltså mänskliga rättigheter och diskriminering så var jag mer humanist än lärarna! Med andra ord tycker att det bästa är att ingen kommer till skada för jag är så jävla trött på eländet i sverige och världen så jag har gett upp och hoppas på en människa tas fram via provrör eller shit så får vi en helt ny världselit med människor som är normala och begåvade och kan föra samhället vidare och det blev inga oönskade barn i världen när dom är små så är dom så söta och oskylig tills dom blir äldre då nåt går väldigt snett när barnasinnet lämnat där man inte längre är så oskyldiga rättare sagt rätt skyldiga till sina gener att blomma ut som sagt förr eller senare när det blir väldigt allvarligt vilket det blir!