Hur är det möjligt att schizofrena får mer cancer än normalt

Mer
6 år 7 månader sedan #971111 av Geta
Det låter som övermänniskoideal.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #971120 av lonely
Forskningen det sägs att det lutar åt det hållet i utvecklingen så som forskare vissa av dom forskar i men det kommer nog inte ske under vår livstid om det sker över huvud taget framtiden för mänskligheten kan va nåt helt annat
Mer
6 år 7 månader sedan #971360 av IngeF

lonely skrev: Det handlar inte om sex utan makt! Om man kastrerar sexbrottslingar så kommer dom bli grövre i brott när dom har ändå har ingenting att förlora man kan till och med förstå igår om man hade födds! Våld föder våld som jag tidigare nämnt! Det bästa vore labbtester att genetiskt ta fram en fredlig tid! Hellre det! Men sedan kan man ha dom inspärrade livet ut mej kvittar men dödsdomar är jag emot för det är hyckleri!

Det er vanskelig å finne noen slags relasjoner som ikke har et komponent av makt og avmakt ved seg. Det biologiske grunnlaget for sex gjør nettopp at det handler om makt.
Mer
6 år 7 månader sedan #971608 av IngeF

Carmen Al Kebab skrev: Att jätte många psykiatripatienter röker är välkänt... Men att 60% använder droger tror jag inte.

Andelen rusmisbrukere anslås til 50 %.
Mer
6 år 7 månader sedan #971741 av Maxjohan1983
De som missbrukar går till avvänjningsavdelningen. De utan utan alkohol/drog missbruk träffar aldrig dem för de hamnar på skilda avdelningar. Kan det vara så?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
6 år 7 månader sedan #971811 av Geta
Så är det tror jag att drogmissbrukare hamnar på egen avdelning.