Stukat foten?

Mer
17 år 9 månader sedan #43502 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stukat foten?
Ja Admin! Det var länge sedan. Jag jobbade vid den tiden på pripps bryggerier, detta var före 1986 eller just 86.

Det var inte bra. Jag stod på en ställning högt upp på en pallastare som maskinskötare. Jag hade en akut psykos och hoppade över räcket på jobbet och hade funderingar på att hoppa på knäna.
I fall jag gjort det hade jag ej överlevt till idag.

Jag såg för mitt inre då hur jag stod på vingen på min spitfire och fortsatte styra det för att jag tänkte på dem som var under mig.

Obs! I mitt förvirrade tillstånd var det såsom att jag var rakt in i andra världskriget, och den gången hoppade jag så lågt att fallskärmen inte utvecklades när jag lämnade planet.

jag upplevde det som om jag stod på vingen och fortsatte styra planet, men det var manöverodugligt.

När jag hoppat i betonggolvet sprack min arbetsko som hade stålhätta.

När jag kom till akuten, det var förövigt min arbetsledare som körde mig dit i arbetskläder och allt.

Mina röster sade till mig att jag skulle säga till läkaren att jag hoppade lågt! Jag sade istället att jag hoppade högt till läkaren, detta fick han till att se rött! Och jag blev hemskickad utan annan behandling än en elastisk binda.


Personligt ombud hade inte hjälpt i den situationen och de hade inte ens blivit påtänkta.

Efter det ominstallerade de hela linjen vad gäller pallastare och gjorde dem ännu effektivare på markplan, de var gamla redan då.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #43504 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stukat foten?
Admin! Händelsen inträffade nog 1982, när jag tänker efter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43505 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Stukat foten?
Du verkar då ta me fan leva farligt! Dina psykoser som förflyttar dig till andra världskriget, kan göra att du intellektuellt förvandlas till den tidens människa, kanske helt utan nutida värderingar.

I dagens läge, så brukar arbetsledarna skicka med ngn handledare till akuten! Din arbetsledare skulle nog kanske ha skickat dig till lillhagen först eftersom du hade en psykos!

Den mentala hälsan kommer före det fysiska! Jag har alltid med mig ngn som jag litar på, när jag åker in till akuten!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #43507 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stukat foten?
OK! Du, Jocke! Jag var ganska bra på att dölja att jag hade psykoser på arbetet! Låt ingen skugga vila på min arbetsledning eller mina arbetskamrater! Jag menar det!

De gjorde faktiskt vad de skulle göra, ursäkta mig att jag flippade ur den gången, men varken arbetsledning eller arbetskamrater kan jag lasta för detta!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #43508 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stukat foten?
Du, Jocke! Jag tänker som en nutidsmänniska! Men jag har i flera sammanhang faktiskt talat om att jag har minnen från tidigare liv! Jag känner mig såsom en avatar som överlevt genom Dekadrar!

Jag minns också detta, men jag utvecklas som människa genom tidsåldrarna! Ursäkta mig, att jag kommer ihåg trauman, som jag minns såsom tidigare liv!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43509 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Stukat foten?
Jo, men Nissegossen, det kan finnas andra som säkert döljer sin sjukdom och lever lika farligt! Tänk om ngn kör bil, och drabbas av en psykos, det är nog många olyckor som döljs som singelolyckor eller hur man döljer rena självmord som sker vid frontalkrockar!

Ok, då har du dig själv att skylla på, för att du var skicklig på att dölja ditt tillstånd! Okey, dina arbetskamrater visste inte, så absolut ingen är att lasta för olyckan, men vad kom olycksplatsutredningen fram till?

Var det därför man ändrade arbetssituationen? Men som jag ser det var det självförvållat.

Vars är världen på väg?