Diskriminering

Mer
6 år 1 månad sedan #1038108 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Diskriminering
När jag hade ont i bröstet höger sida nyligen, fick jag poängtera att det INTE var panikångest. Dock trodde de mig. De kallade det revbensinflamation.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038115 av wasp
Svar från wasp i ämnet Diskriminering

Geta skrev: När jag fick influensaspruta härom året, sa en sköterska till en annan sköterska att jag var en blå patient. Vet inte vad hon menade?


Var nog inte din politiska färg hon menade!
Mer
6 år 1 månad sedan #1038495 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Diskriminering
Geta läs här:
Röd = Livshotande tillstånd som omedelbart tas om hand av personalen.
Orange = Patient som kan utveckla livshotande tillstånd om den får vänta. Tas om hand inom relativt kort tid.
Gul = Patient som på grund av det medicinska tillståndet kan vänta någon eller några timmar utan medicinsk risk.
Grön = Patient som kan vänta medan andra svårt sjuka patienter får gå före. Ingen medicinsk risk att vänta.
Blå = Patient som har symtom på sjukdom eller lättare åkomma som kan vänta utan medicinsk risk.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
6 år 1 månad sedan #1038520 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Diskriminering
Men blir man "blå" eftersom de inte tror på en p g a den psykiatriska diagnosen?
Mer
6 år 1 månad sedan #1038808 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Diskriminering
Borde inte vara så Cosmos, men risken finns. Det kan vara individuellt för vårdpersonal också.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038813 av Geta
Svar från Geta i ämnet Diskriminering
Admin1, din förklaring på blå patient kan stämma. Sköterskan som skulle spruta mig mot influensa hade haft mig som diabetespatient. Men det var ju ingen överhängande fara för mitt liv.