Multisjuk

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1311363 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Multisjuk
Jag har fått torra fingrar och sprickor i huden på lillfingerknogen. Mitt på fingerleden. En sköterska sa att det kom vätska när hon klämde på den, men jag såg inget. Men så har jag kass syn. Har fått stort plåster två gånger, men det lossnar ju när man tvättar händerna.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311418 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Multisjuk
Alternativ handsprit

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1311535 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Multisjuk
Be om mjukgörande kräm, Fantasio som du använder efter varje handtvätt. Handtvätt kan ge torr och irriterad hud.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1317374 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Multisjuk
Jag tror att jag har kärlkramp. Detta pg a rökning.

"Kranskärlen är de blodkärl som försörjer själva hjärtmuskeln med syrerikt blod. De utgår från stora kroppspulsådern precis där den kommer ut från hjärtat. Kranskärlen förgrenar sig sedan runt hela hjärtmuskeln.

Vid kärlkramp ges blodproppsförebyggande läkemedel som minskar blodplättarnas tendens att klumpa ihop sig, betablockerare som minskar hjärtmuskelns syrebehov genom att sänka blodtrycket och dämpa hjärtrytmen samt ibland även ett kärlvidgande läkemedel som kallas kalciumantagonist."
Mer
3 år 2 månader sedan #1317391 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Multisjuk
Läser du en läkarbok om sjukdomar känner du efter och har allihop. Passera tonåren.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317399 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Multisjuk
kallas det hypokondri?

Vars är världen på väg?