Multisjuk

Mer
3 år 3 månader sedan #1309000 av krokus
Svar från krokus i ämnet Multisjuk
Nä, nu har hypokondrikern i mig vaknat till liv. Jag är rädd att jag kommer få bröstcancer, eller redan har. Läkaren skulle ringa om två veckor för att höra om mina utslag är borta. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1309001 av Geta
Svar från Geta i ämnet Multisjuk
Ger bröstcancer utslag?
Mer
3 år 3 månader sedan #1309003 av krokus
Svar från krokus i ämnet Multisjuk
Geta,
Jo, det finns många symptom. Knölar brukar väl upptäckas när cancern har kommit en bit.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1309044 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Multisjuk
Krokus skrev: "Annars finns det något som heter Karpaltunnelsyndrom. Då somnar handen. Tror det är vanligt för dem som arbetar mycket med händerna, och utsätter dem för vibrationer, t ex med borrmaskiner och skruvdragare" 

De som brukar tillväxthormon kan få karpaltunnelsyndrom. Läste om en kroppsbyggare som fått det. 

Det låter som paranoia Krokus. Har du inga knölar i brösten tror jag inte du behöver vara orolig.

När jag gick i högstadiet trodde jag att jag hade dödlig sjukdom. Gick till läkare flera gånger och tog blodprov innan jag blev nöjd. Levde med denna paranoian i flera år, och vågade inte berätta för någon.

 

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309048 av memphis
Svar från memphis i ämnet Multisjuk
Jag väntar också på besked. Tog cellprov ibörjan av december. Försöker att vara förberedd på det värsta, som skulle vara spridd cancer. Men det går inte att förbereda sig för ett sådant besked. Får ta dagen som den kommer.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309050 av Geta
Svar från Geta i ämnet Multisjuk
Claes Elfsberg var vintervärd i P1 idag. Han berättade om sin dotter som dog i livmoderhalscancer. Det är väl det man undersöker vid cellprov. Det går att vaccinera mot idag på unga flickor.