Omröstning: Vaccinera mot covid-19

Omröstning: Bli vaccinerad mot covid-19?

Ja
14 53.8%
Nej
3 11.5%
Har inte bestämt mig än
9 34.6%
Totalt antal röstare: 26
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 4 månader sedan #1303066 av memphis
Jag har tvåföräldrar som båda är 70+,ja pappa är nästan 80. Så jag hoppas att de får vaccinet så fort som det bara är möjligt. Men de är friska båda två, så de kanske inte kommer med i första omgången.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303068 av Zoidar
Min pappa som är 70+ kommer ej ta det. Han tror han är odödlig och dessutom är han rädd för vården.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 månader sedan #1303070 av Cosmos
Det är rätt smaklöst att påstå att de som inte vaccinerar sig går och smittar ner andra. Trots allt är sjukdomen inte speciellt vanlig utan att myndigheterna reagerar som de gör beror på att beslutsfattare är rädda för att folk inte kan jobba och då hindra att samhället fungerar fullt ut. De bryr sig knappast om att människor dör.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303071 av Zoidar
Jag menade inte det så Cosmos, om du tänkte på min post. Alla har ju rätt till att välja.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303078 av Nissegossen
Ok! Cosmos, jag skrev jag jämför det med barn som är friska, där föräldrarna utsätter barnet för ett mässlings party för att medvetet smitta barnet med mässling du har redan sagt jag har sett för lite, jag vill veta mer om riskerna.

Det är ditt fria val jag jämför dig med att låta andra ta första smällen det fanns en medicin läkare skrev ut till mig jag tog den det var Roxiam den gick på Etniska Romer i Finland den gick på genetik de tålde den inte de dog.

Därför dog de vilket gjorde att den blev förbjuden att använda som Admin tidigare påpekat har 60.000 personer redan blivit injicerade ingen har rapporterat mig veterligen att den har dödliga biverkningar i så fall hade medicinen knappast fortsatt användas.

Som jag ser det,inga svåra biverkningar döden verkar vara längre bort än den var nyss, hoppas bara att jag får den i tid. Jag är i riskgrupp även om jag inte vore 70 +.

Ang Roxiam jag sade till min ssk säg till min läkare att jag slutar ta den ingen mer verkan med den jag slutar ta den, den hjälper inte ett dugg.

Jag har gjort som du tog reda på om någon dog, ja, vad dog de av? Jag gjorde inte samma sak som de som dog min läkare på mitt svar ang att jag ville prova benzot Mogadon vilken storlek? Största möjliga.

Bra, lika bra att ta till rejält, gick till sjukhus Apoteket kom hem till slut med den rent ut sagt djävliga neuroleptikat Nozinan sjukhusburken 100 mg slockna som en dunkad sill i durken.

Kom hem med sjukhusburken Mogadon fint jag somnade. Sedan en dag inte alls långt efter märkte jag fy fan var skönt flummig jag blev nu då! Nej! för helvete, stopp aldrig en tablett mer.

Jag slutade, vägrade från de mediciner jag fick som var benzo aldrig mer. Ögonöppnare var en pappa till en kvinnlig patient hum ja, vi var ihop nån gång men han visste nog inte det.

I alla fall efter att han sade detta är all benso sluten burk. Jag vägrar benso in i döden all medicin som är vanebildande. Som Conan, ja, doyle Sherlock Holms fader själv opium missbrukare han vägrade opium på sin dödsbädd.

Vet inte om jag klarar det, men ett riktigt test för vidare färd hem där vi hör hemma, i det jungfruliga vi var, innan vi befann oss här i detta test av full frihet att välja liv eller död för oss själva i vissa fall andras.

Var och en har att välja vilken ventil vill du gå igenom alla ventiler är ett ja, eller nej samma sätt som en dator väljer ett ja, access ett nej stopp, det går inte att fortsätta. Det valet har var och en alltid i livet att välja.

Jag väljer alltid en väg. det tror jag de flesta gör. Gör de det inte hej då.

Du kan missbruka benzo och alkohol i flera år, men vid en viss nivå, den behöver inte vara hög men då helt momentant åttafaldigas berusningseffekten just momentant det pallar inte pumpen för du dör.

Du hamnar på bårhuset med en lapp runt ena stortån där det står valium intoxikation. Valium är första benzot som kom ut på marknaden benzo, är Valium i botten


Jag har ett rakt nej i mitt namn det gör att jag hamnar sist i en sökning. Inte bara det, min raka negation i namnet innebär att jag dör 3 år före en som har ett ja. access.

Nej som jag har, att vid dopet fick jag domen mina föräldrar lät döpte mig till en rak negation i namnet, den domen är att jag lever 3 år kortare tid än en som har ett ja i namnet.

Försök förstå det är statistiskt säkerställt tack far och mor, jag anklagar inte er, ni visste inte bättre. Jag lever mot oddsen jag har en sjukdom som gör att jag lever 15-25 års kortare liv. Jag har varit rökare det är 10 år till.

Jag har arbetat skift 3-skift rullande schema bytte tid varje vecka. Jag är i gott sällskap av läkare och poliser det är 10 år till med nej 3 år kortare till jag är 70 nu hur gammal jag än är ger jag mig sjutton på att jag skall leva ett år till, men oddsen hur är de?

jag har alltid klättrat upp, fan jag skall klå upp dem som säger att den här statistiken stämmer. En elev fick hämta en bok vid terminsslutet bokens namn? Att ljuga med statistik, jag bör syna de som gjort den här statistiken och klå upp dem genom leva ett år till än de som säger du är död nu. Nej.

Nej, kommer inte på fråga, jag skall leva ett år till.

Min käpphäst, var är den. Nä, inte som, en Kung sade vid ett slag, en häst, ett Kungarike för en häst! Han blev omedelbart slaktad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1303080 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Omröstning: Vaccinera mot covid-19
Jag kommer vaccinera mej. Många av mina goda vänner är mellan 60-80 år gamla och på boendet finns flera ålderspensionärer.

Jag vet dessutom från säker källa till 110 % att vaccinet är ofarligt då det har funnits sedan evigheter massa olika liknande vaccin till säsongsinfluensan och har aldrig varit något problem. Däremot vaccinet för svininfluensan var helt okänd, främmande och helt ny form av vaccin. Så det är inte så konstigt att det blev som det blev.

Nej, rör man sig bland riskgrupper bör man vaccinera sig annars tycker jag lika gärna att man kan göra samhället en tjänst och ta livet av sig. För då är man inte värd ett skit. Ha respekt för dina medmänniskor som befinner sig i riskzonen!