När kylskåpet nästan är tomt...

Mer
14 år 11 månader sedan #211478 av Fantasio
Måste bara berömma dig Isa-Alise. Du verkar god rakt igenom. OT, jag vet... :hjärta
Mer
14 år 11 månader sedan #211481 av Isa-Alise
Nej, jag är inte bara god... men jag försöker göra gott... vara mänsklig... men jag har fel och brister precis som alla andra...
Mer
14 år 11 månader sedan #211482 av Nissegossen
Hade inte tänkt handla på ditvägen utan enbart ta med mig mat dit. Så jag lovade att ge henne lite pengar så att hon själv kunde köpa bregott och bröd. Men jag ångrade mig och köpte istället det på vägen.
Dock erbjöd jag henne lite pengar i alla fall, men hon sade att det inte behövdes. tobaken till cigarretterna har hon redan bekostat genom pengar i förskott för den här månaden, men hon behövde inga tobaksvaror, trots att jag mycket väl skulle ha kunnat ta med mig.

Men, hon är ingen missbrukare av varken droger eller alkohol. på den punkten är det rena lugna gatan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #211487 av Isa-Alise
Bra att du köpte mat åt henne! :D
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 11 månader sedan #211488 av Jocke
Jag uppskattar att det finns generositet här på siten! Jag tycker väldigt mycket om människor som försöker hjälpa, trots att det kan gå åt skogen med sin egen ekonomi. Men till slut måste man tänka lite på sig själv.

Det behöver inte vara egoism, för att man tänker lite på sig själv, därför att det bästa är att man inte ligger samhället till last. Men det gör man ju ändå, men ngn samvete bör man nog ha ändå?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 11 månader sedan #211490 av Isa-Alise
Lite sund egoism behöver man för att överleva!